Vpich ale špatně
Nellyss
28.7.2022 jsem si poprvé sama střelila ale evidentně špatně a a také na špatné místo... Na zápěstí jak je tepna jsem měla nejvíce vystouplou žílu tak jsem si natáhla krev a střelila ale ucukla mi ruka a cítila jsem jak něco prasklo ale žila je furt. Celá no ale hned jak jsem jednu ( úplně novou ) vytáhla tak mi to strašně nateklo a začalo se zbarvovat do modrofialové barvy .. po jednom dnu mi otok zplaskl ale modřínu v místě vpichu a dalších cca 5cm mám furt nemůžu pořádně natáhnout ruku ani v ní držet telefon strašně to bolí a já nevím co s tím

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Nellys,
Jak jste psala o aplikaci drogy mimo žílu, mohlo by dojít ke vzniku abscesu. Tedy hnisavý zánět v místě, dutina vznikající zkapalněním postižené tkáně. Absces se může spontánně provalit navenek a vzniká poté hnisavá píštěl. Léčba by měla být zahájena od prvních příznaků, aby se předešlo dalším komplikací
V první fázi někdy postačí studený obklad. Pokud se vytvořila ohraničená boule jedná se o počínající absces. V tuto chvíli je vhodné aplikovat na postižené místo protizánětlivé masti (př. Ibalgin Duo effect, Heparoid), pokud se obtíže zhoršují či se přidají další příznaky jako plnění defektu hnisem, teplota, zimnice, třesavky, zarudnutí, bolest a další, určitě nic neodkládejte a k lékaři zajděte. Potřebujete léčbu antibiotiky a chirurgické ošetření. Absces v žádném případě nevymačkávejte ani nepropichujte, můžete tím způsobit zánět v dalších tkáních a léčba bude mnohem komplikovanější.
Můžete se obrátit i na Kontaktní centrum v blízkosti Vašeho bydliště, kde by se Vám pracovníci věnovali nebo pracovníky Terénních programů, kteří dojíždějí do Vašeho města.
Pardubice, K-centrum Pardubice
Laxus z. ú.
Kontaktní centrumČeškova 2701, Pardubice, 530 02Tel.: 734 316 539
Provozní doba: Po-Pá 9:00-17:00
www: http://www.laxus.cz
Pardubice, Centrum terénních programů Pardubického kraje
Laxus z. ú.
Terénní práceJana Palacha 324, Pardubice, 530 02
Tel.: +420 733 531 076
terénní mobil pro okresy Pardubice a Chrudim: +420 608 626 303
terénní mobil pro okres Ústí nad Orlicí: +420 774 626 301
terénní mobil pro okres Svitavy: +420 774 626 302
www: http://www.laxus.cz/centra/centrum-terennich-programu-pardubickeho-kraje/
Opravdu nic nepodceňujte. S pracovníky můžete probrat i možnost bezpečnějších aplikací.
Zatím se mějte hezky. Přeji, ať to dobře dopadne.
HS