Aplikace pervitinu jehlou do krční tepny
Owe
Omylem se mi stalo asi po druhé,že jsem si při aplikaci nevšimla hodně světlé krve a odjela si skoro celý nástřel do tepny!!!Jaký to má účinek?Má -li to vůbec nějaký?!Děkuji moc.Owe

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Owe,
účinek by měl být stejný. Může se stát, že účinek nastoupí o pár desítek vteřin později a bude "placatější", "plošší".  Je to dané tím, že nejprve bude muset projít látka končetin, následně se posbírá a teprve pak jde přes srdce do plic a následně do mozku, kde pocítíte nějaký účinek.
Samotná aplikace do tepny je rizikovější než do žíly. Je bezpečnější aplikovat do volně a klidně tekoucího proudu krve, než do natlakovaného potrubí ... tam je pochopitelně větší riziko poranění nebo prasknutí tepny, větší riziko následného krvácení po aplikaci a modřin. Prostě je lepší aplikovat do žil s odkysličenou krví, kde není takový tlak.
Zvláštní mi přijde, že se ptáte, zda droga vůbec nějaký účinek má ... vnímala jste to snad jinak?
S pozdravem a díky za dotaz,
Gabriela Minařík.