Proč to nejde?
Denisa
Je mi šestnáct let, studuji docela prestižní školu a dle soudu jiných mám literární nadání - publikuji v novinách, píši knihu. A to je ten problém. Všichni ode mne očekávají, že se budu chovat jako strašně slušná holka a to já jednoduše nejsem. Beru totiž už pár let -asi 3 roky drogy. Přesněji řečeno pervitin, Rohypnol, Dithiadem a Guajacuran v kombinaci s alkoholem. Chtěla jsem už několikrát přestat, ale vždy to ztroskotalo. Nedokáži totiž zvládat stresové situace. Mám hodně špatný vztah s rodiči . Abstinovala jsem půl roku, protože jsem nebyla doma a teď je už zase všechno pryč. Několikrát jsem se pokusila o sebevraždu a nebýt včasného zásahu spolužáků, byla bych nyní nejspíš mrtvá. Jenomže já si nic jiného nepřeji, život pro mne ztratil veškerý smysl. Vím, že existují léčebny, kde podobné depresivní lidi léčí, ale tam je potřeba souhlas rodičů. A to oni nikdy nepřipustí, jak by to přece vypadalo před sousedy a rodinou, že jejich dcera je na psychiatrii. Nemám ani tak problém s drogama, do káži si poručit - téměř vždy, ale mám strach z toho, jak zareaguji na řev rodičů, až přijdu dnes ze školy domů...

Odpověděl: Martin Hulík
No, z toho co píšete, je cítit, že s vaší situací chcete něco dělat a to je dobře. Taky asi hned nemusíte někam na psychiatrii. Pro začátek by úplně stačilo nám zavolat a přijít si popovídat. Budeme respektovat fakt, že nejste Strašně Slušná Holka, můžeme s vámi probrat vaše starosti a možnosti řešení. Takhle přes internet to přeci jen není ono. Důležité je vědět, ža návštěva u nás vás k ničemu nezavazuje a nikdo vás nebude do ničeho nutit.
Takže: Denní stacionář Sananim, Janovského 26, Praha 7, tel. 02/803130.
Jestli jste zdaleka, vyhledejte si v kontaktechnejbližší kontaktní centrum a zavolejte tam. Hodně štěstí.
-------------------------------------------Kolega mě požádal, abych si jeho odpověď přečetl, jestli je o.k. Pokud mohu mít poznámku: Docela vám rozumím, možná vám přebývá intelekt a nedostává se něčeho jiného, na co máte asi nezadatelné právo. To je asi dost vážný problém a asi by to dopravdy chtělo řešit HNED a moc to neodkládat. Vezměte to tak, že s vámi cítíme a rádi vás uvidíme. (Jakub Minařík)