Šlápnutí
Noemi
Dobrý den
Dnes jsem šlápla asi na injekční stříkačku nebo část takové to plastové víčko ... Nejsem si moc jistá , nicméně nevím jestli se to pichlo přes botu nebo ne
Ale cítím takové pálení na patě ale žádný Pich jsem nenašla
Mám jít doktorovi?
Děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Noemi,
děkujeme za dotaz. Vaše obtíže lze těžko objektivně zhodnotit na dálku. Na Vašem místě bych nějakou dobu počkala, zda pálení neustoupí, a pozorovala místo, zda se objevují další příznaky (zarudnutí, otok apod.). V tom případě bych pak neváhala a lékaře navštívila okamžitě.
Těžko říci, jak dlouho stříkačka ležela na zemi. Šance nákazy hepatitid nebo HIV nebude zřejmě vysoká. Viry HIV a žloutenky vydrží poměrně málo, takže by jehla musela být čerstvá (tzn. použitá bezprostředně před tím než jste na ní šlápla). Obvykle virus za běžných podmínek „umírá" do několika sekund až hodin.
Pokud byste se přeci jen potřebovala uklidnit, je určitě vhodné nechat si udělat krevní testy . Relevantní testy se dělají po dvou až třech měsících od rizikové situace. To je doba, kdy se případný virus dá potvrdit či vyvrátit laboratorním vyšetřením. Do té doby je potřeba vyčkat, chovat se obezřetně a zodpovědně, aby nebyl vystaven riziku nákazy někdo další.
Pokud byste potřebovala nasměrovat, kam jít na testy, napište, odkud jste a zašlu Vám kontakty.
Držím palce, aby bylo vše ok.
S pozdravem,
Nikol Spůrová