PRO KERNEL-POOL:
MUDr. Jakub Minařík
JAk přesně látky obsažené v lysohlávkách ničí játra?Jak a naco se pak .......Rád bych viděl nějaké foto zničených a zccela ztdravých orgánů-at vím jak dopadne kámos.

Odpověděl: Jakub Minařík
Omlouvám se, že to tak dlouho trvalo. Dlouho jsem pátral, ale nakonec jsem se dopátral že lysohlávky jsou hepatotoxické jen málo, pokud jsou vůbec.
Asi tak: V Tlustých knihách jsem poznámky o hepatotoxicitě našel ve smyslu: Možná jsou i hepatotoxické. Při sledování dalších zdrojů, včetně Toxikologického informačního střediska jsem to nakonec ukončil s tímto závěrem:
Orgánová toxita není u lysohlávek popisována. Největší riziko souvisí s jejich hlavním účinkem - může se totiž stát že vyprovokují psychotické onemocnění. Blíže o tom stať o halucinogenech, případně psylocibinu. Takže, kámoš asi nepřijde o játra, může ale skončit v blázinci.