Odvykaní
Mina
Dobrý den,
chtěla bych se jako rodič zeptat, jak těžké je pro pravidelného uživatele pervitinu odvykaní. Myslím si, že dcera by s tím chtěla přestat, ale chce to dokázat sama. Jenže nemá jiné kamarády a ti ji nejdéle po 3 týdnech premluvi a ona jde. Trápí jí to, ale mele se v tom. Chtěla bych jí pomoci a domluvit nějakou vhodnou ambulantní poradnu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Mino,
jednoduché to úplně není. Obzvlášť, pokud nemá přátele než ty užívající. Sama píšete, že to vždy nejdéle vydrží tři týdny. Pokud by to pro ni snadné bylo, abstinovala by sama a déle. Doporučuji využít odbornou pomoc. Jak dcera, tak Vy, jakožto rodinný příslušník, můžete využívat poradenských služeb i kdyby dcera zatím třeba pomoc odmítala. Můžete si doplnit informace, zkonzultovat, jak účinně pomáhat, jak komunikovat, motivovat. A zároveň čerpat i podporu, protože to lehké není a určitě Vám je v této situaci těžko.
Netuším, jak dcera stará, první kontakt je určen pro mladé lidi, ostatní níže:
Plzeň, Adiktologická a preventivní ambulance -21
Centrum protidrogové prevence a terapie, o. p. s.
Ambulantní program
Plachého 6, Plzeň, 301 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 602 686 893
Poradenské a terapeutické služby pro děti, mladé lidi a jejich blízké.
Mgr. Jana Bučilová Kadlecová, DiS.
www: https://www.cppt.cz/nase-zarizeni/adiktologicka-a-preventivni-ambulance-21
Plzeň, Psychiatrická ambulance
Psychiatrická léčba
Čechova 44, Plzeň, 301 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 373723218
MUDr. Eva Navrátilová
Plzeň, Psychiatrická ambulance
Psychiatrická léčba
Švihovská 14, Plzeň, 301 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 972523220
MUDr. Miroslava Synková
www: http://www.zpp.cz
Plzeň, Psychiatrická klinika při Fakultní nemocnici Plzeň
AT ambulance
Alej Svobody 80, Plzeň, 323 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 377 103 156, 377 103 157
MUDr. Milan Beniš
www: http://www.fnplzen.cz
Plzeň, Psychiatrická klinika při Fakultní nemocnici Plzeň
Psychiatrická léčba
Alej Svobody 80, Plzeň, 323 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 377103142
MUDr. Sylva Racková
www: http://www.fnplzen.cz
Mějte se zatím hezky, kdyby Vás ještě něco zajímalo, klidně znovu napište.
Hezké Velikonoce, MK