Otazka
Lego
Už jsem se ptala, za kolik jsou testy na žlout. C.Teď se chci zeptat, jestli se dozví moje obvodní lékařka, že jsem na nich byla. Nejsem totiž registrovaná a nechci mít problémy.

Odpověděl: Martin Konečný
Vážená Lego, jestli se to dozví vaše obvodní lékařka, se můžete zeptat v zařízení, ve kterém si testy necháte dělat. To že si necháváte dělat testy na hep. C nebo i A a B, ještě neznamená, že užíváte drogy. Žloutenku typu C můžete chytit i jinými způsoby - např. nechráněný sex, atd. Navíc dnes už není povinnost mít svého ošetřujícího lékaře v místě bydliště a tak už se většinou výsledky vyšetření neposílají na obvod, ale předávájí do ruky pacientovi a záleží jen na něm, jestli je předá svému lékaři nebo ne. Každopádně před testy můžete upozornit toho, kdo vám je bude odebírat, že si nepřejete, aby se to dozvěděl někdo jiný - na to je zákon o ochraně osobních dat - nikdo nemůže bez vašeho svolení předávat zprávu někam jinam.