Toxická psychoza
Tono
Dobrý den, zažil jsem toxickou psychozů na pár hodin, slysel jsem hlasy, už je to 4 roky, a 3 roky co žádné drogy, ani alkohol nepiju. Bohužel se u mě začeli projevovat v poslední době Úzkostlivé stavy. Myslíte si že Toxická psychoza může zapřičinit vznik schyzofrenie i po třeba 3-4 letech od toxické psychozy?? Chodím teď ke psychiatrovi i k psychologovi, ovšem jsem se styděl jim říct, že jsem zhruba 4 roky bral Extaze, mariuhanu a jednou vyzkoušel pervitin, při kterém se mi spustila na nejakou chvili toxická psychoza. Teď mám strach, že ty uzkostlivé stavy můžou být, příznakem nějaké závažnější dušení choroby. Přesto že mi paní doktorka řekla že to vypadá jenom na úzkosti a ne na žádnou závažnou psychickou nemoc. Zajímá mě jenom jestli lidé co prodělali toxickou psychozu zda se pak u nich i po letech může v tomto důsledku rozvinout závažné onemocnění jako schizofrenie.

Odpověděl: Kamil Kalina
Dobrý den,Tono,
toxická psychóza sice někdy může přímo přejít do psychózy schizofrenního okruhu, ale po tak dlouhém odstupu to není pravděpodobné. Ale jestli jste dlouhodobě a intenzivně kouřil marihuanu, tam je ta možnost vyvolání psychózy schizofrenního okruhu vyšší. Zřejmě ale máte „jenom" úzkostnou poruchu, možná vliv předchozího užívání drog a alkoholu se na tom taky částečně podepsal. Přestaňte se za to stydět a řekněte to své psychiatře, potřebuje to vědět už kvůli medikaci, protože jako bývalý uživatel návykových látek byste neměl brát návyková a závislost vyvolávající psychofarmaka z okruhu benzodiazepinů.
Doc. MUDr. PhDr. Kamil Kalina, Csc.