rada
Klára
Dobrý den,s přítelem jsme se rozhodli,že přestaneme brát pervitin.On ho bral šest let a já osum let.Oba nitrožilně.Jsme tři měsíce čistý já jsem v pohodě.Chodím do práce a nemám žádné stavy.Chutě mám jen občas ale spíš na myšlenky na perník nemám čas.Přítel je na tom o dost hůř.Nespí,řeší neřešitelné,když se s ním bavím mele páté přes deváté nemá pojem o dnech ani kolik je hodin natož kolikátého je a nedávno napadl přítele své matky.Nejdřív jsem si myslela že bere dál ale po incidentu když ho odvezla sanitka se zjistilo že je čistý.Tenhle stav trvá cca měsíc.Je možné že se u něj díky pervitinu rozvinula jakási mániodepresyvní psychóza či jiná bipolární porucha?Děkuji předem za Vaši odpověď kterou mi prosím napište do emailu.Ještě jednou děkuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Kláro,
gratuluji vám k dobrému rozhodnutí, které jste se s přítelem rozhodli udělat.
Popisujete, že jste s pervitinem strávili několik let. Nyní, po třech měsících od vysazení se samozřejmě můžete cítit lépe, ale mnoho skrytých rizik na vás ještě může čekat. Standartní je i to, že na vysazení vy i váš přítel reagujete každý jinak. Nepodcenila bych ani vaši situaci. Ale nejdříve se podívejme na situaci vašeho přítele.
Stavy, které popisujete a které má cca měsíc se jeví jako velmi nestandartní a rozhodně bych vám doporučila, aby váš přítel vyhledal psychiatrickou pomoc pro správnou diagnostiku a léčbu těchto obtíží. Je možné, že drogy, které užíval měly vliv na jeho psychiku a tento vliv se ukázal až nyní po vysazení.
Rozhodně bych to nepodceňovala a kontaktovala blízkého psychiatra, ideálně někoho v místě bydliště pro snadnější dostupnost při dalších návštěvách. Pokud by se vám nepodařilo psychiatra sehnat můžete se obrátit také na nás a my vás můžeme lépe nasměrovat.
Vrátím se ještě krátce k vaší situaci. Nepodcenila bych léčbu ani u vás. Pokud se cítíte dobře nemusí to být péče psychiatra, ale spíše bych vám doporučila navštěvovat pár měsíců po vysazení pervitinu některé ze zařízení, která poskytují ambulantní léčbu závislosti. Do těchto zařízení můžete docházet pro lepší udržení abstinence i když se vám to daří už tři měsíce - tím lépe.
Váš dotaz odesílám standartně přes váš formulář, do emailu Vám přijde pouze upozornění, že je dotaz zpracován.
Přeju vám hodně štěstí v abstinenci, pokud budete mít jakékoliv další dotazy obraťte se na mě.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková