Potřebuji pomoc
Bezjmena
Dobrý den, nikdy jsem se nikomu s ničím ne svěřovala protože jsem pořád uzavřená v sobě. Velmi těžce se mi tohle píše. Ale moc se bojím za svůj život. Pokusím se výt co nejvíce stručná. Je mi 17, jsem holka. Chodím na gymnazium Celý svůj život jsem měla ten správný. Sport, kroužky atd. V 15 jsem začala tloustnout a přibrala jsem okolo 20 kg. Prošla jsem si poruchami přijmu potravy, depresí a úzkostnou poruchou. Když jseM byla natolik zoufalá tak jsem v 16 vzala první drogu (mdma) protože potlačuje chuť. Byla to pro mě jediná poslední varianta jak zhubnout. Tak jsem 3 měsíce si občas vzala mdma. Poslední 3 jsem ji brala častěji a častěji . Zkusila jsem párkrát i LSD, a poslední měsíc jsem brala mdma skoro každý den. Tam jsem občas vzala i extázi ve který byl přidán amfetamin. Včera jsem vzala ráno extázi a mdma . A večer jsem o tom přemýšlela poprvé za celou dobu. Před tím jsem si doopravdy myslela že to je “cool“ a nacházela jsem v tom nějakou romantiku. Ale včera se mi zhnusily všechny drogy a všechno co okolo nich je. Jsem na sebe strašně rozzlobená že jsem byla tak hloupá. Spláchla jsem do záchodu všechno co jsem měla a vyhodila všechno co bylo s drogama spojené. Zablokovala jsem kontakty lidí se kterýma jsem občas brala drogy a nikdy se s nimi už nechci bavit. Nikdy v životě už drogy brát nebudu. Nemyslím si že jsem závislá. Brala jsem ty drogy ne jen tak ale s účelem zhubnout. Nezhubla jsem natolik ale diky tomu nemám závislost protože jsem to nedělala kvůli tomu effektu euforie atd. Takže za závislost se nebojím. Ale strašně moc se bojím za svoje zdraví. Probrečela jsem dneska celý den a rozhodovala jsem se sem napsat. Je teď 4:04 ráno a já se bojím jít spát a ani nemůžu usnout. Bojím se že se nevzbudím. Chtěla bych moc k vám přijít na nějákou kontrolu a aby jste mi nějak pročistilu organismus nebo poradili co mám dělat aby se mi rychleji očistil. Rodina o tom neví. A moc chci aby to tak zůstalo. Protože máma to nevydrží pokud se to dozví. A kdyby se to někdo dozvědel tak by jsem nemohla začít tenhle nový život . Protože v jejich očích by jsem byla prostě drogově závislá a furt by na to mysleli a nedůvěřovali. Moc vás prosím o pomoc. Představuji si to v ideále že příjdu na tu kontrolu a vy mi poradíte co mám dělat aby se mi očistil organismus. Moc vás prosím . Moc vám dekuji za váš čas. Přeji vám pěkný den .

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
a děkuji vám za důvěru i za dotaz a otevřenost, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Dotaz jste nám psala v průběhu noci, nyní už máte noc za sebou. Spala jste, nebo jste již zůstala vzhůru? Určitě by bylo dobré si odpočinout. Je něco, co vám pomáhá se usadit, zklidnit? Někdy pomůže čaj z meduňky, netluče se s žádnými léky a pomáhá se zklidněním a navozením spánku (hodí se tedy pít hlavně odpoledne a večer).
Rozumím tomu tak, že jste se z nějakého důvodu rozhodla drogy přestat užívat. Netuším, co se stalo, že jste se takto rozhodla. Předpokládám, že nechcete o těchto důvodech mluvit, je to tak? Tak či onak je dobře, že jste se rozhodla hodit drogy za hlavu. Ony skutečně nic neřeší. V konečném důsledku ani obezitu, byť to tak samosebou na první pohled může vypadat. Ostatně amfetaminy se právě jako pilulka proti únavě a obezitě dostala do širšího povědomí, ale to asi sama dobře víte. Zpátky k věci ... bohužel neexistují žádné léky, ani čaje, které by prokazatelně urychlily proces očištění těla. Nejlepší je se o sebe jednoduše dobře starat - odpočívat, zdravě jíst, pít, hýbat se ... to je to, co tělu pomáhá celkově k regenaraci.
Jestli tomu dobře rozumím, vaše hlavní obava je, že jste si nějak ublížila, "poškodila se", chápu to dobře? Máte nějaký důvod, proč se toho obáváte? Cítíte se divně, děje se něco, co si neumíte vysvětlit, něco vás bolí? Jinak v 17 letech byste se klasicky měla dostavit na preventivní kontrolu ke svému lékaři, už jste tam byla?
Je vám 17 let, píšete, že nechcete, aby se o ničem dověděli rodiče, resp. maminka. Obávám se, že vaše možnosti, jsou pak značně omezené. Nebo je někdo, na koho se obrátit můžete? V případě, že byste se necítila dobře, máte oporu v tátovi, psycholog na škole? Na jednu stranu je sice pravda, že rodič je váš zákonný zástupce a o spoustě věcech má právo být informován, ale jsou situace, které se dají řešit i jinak. Jde hlavně o to, co se děje, jak se cítíte, zda máte v někom oporu.
Pokud jste již v minulosti měla problémy s nadváhou, poruchy příjmu potravy, dost možná i máte kontakt na nějakého psychologa, kterému důvěřujete?Jste v poměrně citlivém věku, myslím tím teď hlavně na obrovské změny, které se dějí s vaším tělem a v závislosti na tom i s psychikou - mluvím o dospívání, bouřlivém hormonálním vývoji, který má vliv de facto na vše, co se s vámi děje, včetně prožívání. Určitě by stálo za to, abyste měla někoho, s kým můžete sdílet vše, co se s vámi děje, komu důvěřujete. Je tu velká šance, že pocity budou nějakou dobu bouřlivé, nemluvě o tom, že se mohou vrátit potíže s příjmem potravy, deprese, úzkosti atd. Byť je dospívání bouřlivé, nic z toho samo o sobě většinou nepřejde. Jestli jste si něčím z toho prošla, napadá vás, co byste v tuhle chvíli potřebovala, co by vám mohlo pomoci následující období zvládnout? Sama bych se přimlouvala za kontakt na psychologa nebo psychoterapeuta, ale netuším, jaké máte zkušenosti, možnosti. Budu ráda, když napíšete víc.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.