konec s fetováním
red bull
dobrý den,
budu stručný, chci přestat fetovat, je to svinstvo hnusné, které už doufám nikdy do nosu nefrknu...trvalo celkem 4roky, než jsem zjistil, kam mě to táhne..přišel jsem o práci, mám dluhy, nestarám se o sebe, peníze taky némám a ted sem v sobotu přišel i o papíry, když mě policajti lapli nakopaného a to byla poslední kapka!!chci začít od nuly, nechci žít tento styl života(nebo spíš přežívání)..takže v první řadě chci najít práci, ale taky se obávám toho, že budou následovat chutě , to chci přerazit sportem, vždycky jsem vsadil na sport, ten je na psychiku nejlepší, ale myslím, že perník je silný soupeř, proto chci mít v záloze, nějakou jinou alternativu , kterou by jste mi mohli doporučit..zatím to chci zkusit sám, léčit ambulantě v krajní nouzi..nevím do jaké kategorie závislosti bych se mohl zařadit, ale myslím, že až tak špatně na tom nebudu, proto vám sem napíšu jak často a v jakých dávkách ho beru a pak mi k tomu můžete odpovědět jestli to v mém případě je možný se sám léčit
doba užívání 4roky šnupem, nitrožilně nikdy!!hnusí se mi to, 2roky jen příležitostně..cca 10krát do roka
poslední rok a půl každý druhý víkend ve větších dávkách.
ale poslední půl rok každý víkend, někdy i v týdnu a víc dní v kuse, třeba i 3dni nespím atd..ale berte v potažmo, že to je plus mínus , nejde napsat přesně jak často jsem užíval
jsem mladý mám 28let a nechci si celý život odepsat..pokud to čte nějaký začínajicí , či někdo kdo o tom uvažuje, tak uvažuj pořádně , ve hře je totiž hodně a neznám žádného uživatele, který by měl ten život skvělý, tak o tom přemýšlejte, než uděláte něco , co vm zničí život.¨
to je asi tak vše, děkuji za odpověd a pokud moje rada bude aspon někomu dobrá při rozhodování, tak budu jen rád.

Odpověděl: Jiří Tupý
Zdravíme Vás.
Váš dotaz zní jasně a odhodlaně. Zdá se, že pohár přetekl. Kvůli pervitinu jste přišel o práci, řidičák, máte dluhy, zanedbáváte se. Píšete napřímo, že nechcete žít tento styl života, nebo spíše přežívání; voláte po změně. Proto je dobře, že jste napsal.
Chcete začít abstinovat od pervitinu. Obáváte se chutí - to je určitě zcela na místě. Víte, že Vám při jejich zvládání může pomoct sport. Nejraději byste se "léčil" sám, případně jste ještě otevřený ambulantní léčbě.
Píšete, že pervitin užíváte 4 roky, přičemž frekvence se postupně zvyšovala, až jste se dostal na užívání až několikrát do týdne, což při zmiňovaných "jízdách" znamená i několik dnů v kuse. Dospěl jste do bodu, kdy už Vám drogy více berou. Jste motivovaný, což je základní a nepostradatelná podmínka úspěchu. Zároveň si uvědomujete, že abstinence nebude přinejmenším zpočátku procházka růžovým sadem, jelikož pervitin je silný soupeř.
Nelze zcela vyloučit, že by se Vám podařilo nastartovat a udržet změnu bez odborné pomoci. Můžete se pokusit udělat změny a podpůrná opatření, která Vám pomohou najít a udržet nový životní styl. Můžete změnit způsob trávení volného času, změnit okruh přátel, změnit způsob odpočinku, změnit způsob zábavy, změnit způsob zvládání stresových situací, změnit způsob uvažování o sobě, světe a pervitinu. Není to nemožné, nicméně po dlouhodobém a pravidelném užívání drog je to - obecně řečeno - velmi obtížné.
V léčbě závislostí se vždy vyplatí nechat si pomoci od odborníků. Léčba závislosti není jen o abstinenci (tedy prosté neužití drogy), ale i hledání cest, jak postupně nalézt onen nový styl života, který povede k plnohodnotnému a spokojenému životu bez drog. A k takovému hledání je vždy efektivní mít k ruce druhého člověka, který poradí, podpoří, dá zpětnou vazbu. Ptáte-li se tedy, co bychom Vám doporučili, poradili, určitě je to osobní konzultace s odborníkem z adiktologických služeb - s ním se následně můžete domlouvat na dalším postupu. Je možné konaktovat kontaktní centra či adiktologické ambulance, kde je bezplatně a v případě potřeby také anonymně poskytováno poradeství a terapie. Když napíšete, kde bydlíte, rádi Vám zašleme kontakty na tato zařízení ve Vašem okolí. Případně můžete kouknout na "Mapu pomoci", kde jsou veškeré adiktologické služby v ČR, dle potřeby můžete zvolit např. "ambulantní program" a kraj, ve kterém se pohybujete: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Napište!
Držte se!
Za Drogovou poradnu, Jiří Tupý