Opatření při šnupání
Apyr
Dobrý den,
Již spoustu let úžívám příležitostně spoustu návykových látek a trápí mě jedna otázka. Jaká je prodleva kdy se může člověk vysmrkat po požití pervitinu, případně i jiných látek, co lze šňupat. Myslím, že kdyby lidé znali dobu, kdy už využili plný potenciál drogy a mohli by se vysmrkat, měli by tyto látky daleko menší dopad na zdraví-sliznici...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Apyr,
bohužel se mi nepodařilo dohledat příslušné informace. Víte, ona asi v celé věci bude hrát roli celá řada proměnných. Přeci jenom jsme každý jiný, vaše nosní přepážka bude v jiném stavu, než někoho, kdo užívá krátce. Říká se, že při pravidelné užívání, bez větších pauz potřebných pro regenaraci sliznice, se sliznice závažně poškodí v horizontu měsíců až dvou let.
Zároveň jde jistě i o velikost dávky, kterou užijete. Sama můžete zkusit trochu experimentovat. Předpokládala bych, že je vstřebání možné v řádu minut (s ohledem na rychlost nástupu účinku), takže mne napadá vysmrkání po 15 minutách a čas postupně snižovat a sledovat, zda se něco výrazně mění. Samosebou za předpokladu, že půjde o první dávku v pořádí, po nějaké pauze, a budete se cítit zdravě. Jak v tomto směru zatím vaše pokusy vypadaly?
Dnešní doba - myslím tím nouzový stav a koronavir - nám dává dost psychicky zabrat, případná infekce vás jistě zatíží i fyzicky a navíc se bude týkat právě dýchacích cest. Nezvažujete nějakou pauzu a delší čas na regeneraci?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.