P versus E
ABC
Dobry den! Chtel bych se zeptat, jakym organum v tele skodi pervitin nejvic (pri snupani). Co se tyce toxicity, jak je na tom prumerne velka davka prumerne kvalitniho P ve srovnani s 1 tabletou stejne prumerne extaze? Presne to asi urcit nelze, jde mi jen o hrube srovnani. Dekuji.

Odpověděl: Martin Hulík
Pervitin poškozuje hlavně mozek, ledviny, játra a plíce. Pokud jde o srovnání pervitin x extáze: obojí jsou syntetické stimulanty, dlouhodobé zdravotní a psychické dopady budou podobné. Např. neurotoxicita (ničení mozkových buněk) je vědecky prokázána u obou látek - při pokusech na zvířatech.
Každý lidský organismus reaguje na přítomnost drog trochu jinak, takže mluvit o nějakých přesných dávkách nemá smysl. Samozřejmě čím víc a čím častěji, tím větší rizika.
Další informace k vašemu dotazu najdete na internetu: NIDA, erowid.org, doitnow.org a jinde.