pomoc pro závislou
Adam
Dobrý den,
mám v rodině čtyřicetiletou neteř, několik let závislou na drogách - marihuaně, lécích, asi i na pervitinu. Rád bych jí pomohl, ale ústavní léčbu odmítá a ambulantní selhala. Tvrdí, že by byla ochotná se podrobit nějaké terapii na nějaké "odvykací farmě" nebo v podobném zařízení - jsem v tomto směru laik, asi nepoužívám správné termíny. Jsme z Olomoucka, ale i jiná lokalita by určitě vyhovovala. Myslíte, že lze nějaké podobné zařízení nalézt?
Moc děkuji za odpověď, případně za pomoc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
máte zřejmě na mysli terapeutickou komunitu pro drogově závislé (dále jen TK).  Níže v odkaze přikládám informace o naší komunitě, abyste měl (i neteř) zhruba představu, jak to tam chodí.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-nemcice-herman-tkn.html
Pročtěte si to, pokud se budete potřebovat na cokoliv doptat, neváhejte ještě napsat.
Zde, v dalším odkaze, naleznete v databázi seznam veškerých TK v ČR:
www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci zadat kraj, okres, město a druh (v tomto případě Terapeutická komunita).
Nástup do některé z TK, by neteři jistě pomohli zprostředkovat v Kontaktním centrum, v Olomouci je zde:
Kontaktní centrum, Společnost Podané ruce, o. p. s.
Sokolská 48, Olomouc
Zobrazit na mapě
Tel.: 778 411 689
Bc. Lucie Bezděková, DiS.
www: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/kontaktni-centrum-v-olomouci/#sluzby
Infolinka:
T: +420 770 177 337
E: infolinka@podaneruce.cz
WhatsApp: +420 770 177 337
Facebook Messenger
Provoz infolinky:
Po-Pá: 9:00-15:00
Prozatím takto, pokud budete potřebovat, tak ještě napište.
S pozdravem, MK