jak pomoci drogové závislé
moviee
hezký den, před dvěma lety jsem poznal slečnu, u které jsem po cca 3 měsících chození zjistil, že bere pervitin (šňupáním). Dále bere Subuxone, protože byla závislá na heroinu. Nic jsem na ni nepoznal, inteligentní, hezká, milá fajn holka. Osobně jsem nikdy nic nebral, a tak jsem se ji snažil z toho dostat. Byla hodně zamilovaná, a tak slíbila, že je to i v jejím zájmu s tím skončit. Věřil jsem ji a dal ultimátum. Buď drogy nebo vztah. Myslel jsem si naivně, že to zabralo, průběžně mě informovala, jak je to těžký s tím skončit, ale že to docela dává. Sem tam jsem to u ní našel a byly hádky. Prý si občas ještě musí dát, ale jinak, že je čistá. Po půl roce jsem ji udělal test, který byl pozitivní. Zkoušela docházet na adiktologii kvůli Subuxone, ale vyrazili ji kvůli zjištění pervitinu v moči. Následovaly mezi námi další velké hádky kvůli její závislosti. Musím doplnit, že má malé dítě, s kterým pomáhají rodiče. Další půlrok jsem absolvoval další neustálé přesvědčování, ať s tím skoncuje. Návrh jít se léčit striktně odmítá.Je na mateřské a přivydělává si dealingem, což dělala i než jsem ji poznal. Došlo to až do fáze, kdy se se mnou rozešla. Vrátila se k bývalému příteli (také feťák). Nejsme spolu asi půl roku a nyní jsem se dozvěděl, že už přešla na jehlu. Píchá si pervitin, do toho bere Subuxone. Spojil jsem se s rodiči, ale ti už nad ní zlomili hůl. Prý už je nezajímá, a ať si dělá co chce. Už jim jde jen o to, aby zachránili to dítě a mají ho co nejvíce u sebe. Osud té slečny mi není lhostejný, ale ničí mě to nervově, psychicky. Štve mě ta bezmoc. Byla to taková skvělá holka...Ale pokud ona nechce, nikdo nic nezmůže, je to tak?
Napadlo mě nahlásit na sociálku, ale přišla by o dítě a obávám se, aby to pak nedopadlo ještě hůř (např. sebevraždou). Mám jen z pozvdálí sledovat vývoj a brát to jako její rozhodnutí a nechat to být? Bohužel její "přátele" jsou všichni feťáci a dealeři, rodina nepomůže a mě už nemiluje, takže na ni taky nemám žádný vliv...všichni kolem říkají, že už je s ní ámen a tak do roka umře, pokud nezačne se sebou něco dělat...Promiňte, jsem trochu zoufalý a vyčítám si, že jsem nedokázal pomoci v tom ranném stádiu, ale ona už tenkrát šňupala piko prý denně. Takže po 2,5 letech přešla na jehlu...co dál? díky Petr

Odpověděl: Markéta Kordová
Petře, dobrý den,
dobře, že jste napsal.
Rozhodně si nevyčítejte, že jste bývalé partnerce nedokázal pomoci, to leckdy nedokážeme ani my. Bohužel, je to právě o tom, jak jste sám psal, že pokud dotyčná osoba nechce změnit své vzorce chování, nepomůže ani ten největší odborník...
Chápu, že Vás to celé moc mrzí a nevíte si rady.
Píšete, že její rodina nad ní zlomila hůl a není ochotna pomáhat. Pokud se starají o její malé dítě, pomáhají myslím až dost. S oznámením na OSPOD (Orgán-sociálně právní ochrany dětí) bych asi ještě počkala, pokud je malé ,,v péči" babičky a dědy, nechala bych asi na nich, jak se k této citlivé záležitosti postaví a zda se budou snažit dostat vnouče do své výhradní péče i soudně...
Netuším, kde žijete, ale pokud by pro Vás byla v dosahu Praha, mohu Vám nabídnout bezplatnou a nezávaznou konzultaci u nás v Poradně pro rodiče a partnery. Stál byste o to? Zde případně kontakt, je třeba se předem telefonicky objednat, můžete se odkázat na mě.
Poradna pro rodiče, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí
9 - 19
Úterý - čtvrtek
9 - 17
Pátek
9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud by měli zájem se třeba i její rodiče poradit, jak postupovat v případě dítěte, můžete jim kontakt předat na kolegyni, která se dlouhodobě specializuje na práci se závislými matkami (také se lze odvolat na mě).
PhDr. Ilona Preslová
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email:  pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Mějte se zatím hezky, pokud budete potřebovat, klidně ještě napište.
S pozdravem, Markéta Kordová