oteklé červené ruce
Nevim
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat zda-li je možné, aby měl někdo nateklé zčervenalé ruce z omrzlin v mládí? Zdá se mi to dost nepravděpodobné. Spíš se domnívám, že dotyčný užívá nitrožilně drogy.
Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
následky omrzlin mohou být různé, záleží na vážnosti a míře poškození tkáně. A skutečně mohou být ruce oteklé, červené, mohou i mnoho let po omrznutí bolet apod. Rozhodně bych podle zčervenalých rukou neusuzovala na nitrožilní užívání drog. Stává se, že dlouhodobí uživatelé drog si zničí žilní chlopně a tím u nich dochází k otokům končetin, ruce pak vypadají trochu jako "boxerky" - oteklé, s divnou barvou. Nicméně u takových lidí (pokud tedy dlouhodobě neabstinují) poznáte užívání drog i podle jiných věcí.
Snad alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.