nikotinové sáčky
Marie
Dobrý den,
ráda bych znala Váš názor na užívání nikotinových sáčků žáky střední školy (především sportovci) během školní výuky? Není to tabákový výrobek, ale obsahuje návykový nikotin. Argumentace pro akceptaci jejich užívání je taková, že si tímto zvykají od kouření cigaret, že je to jako nikotinové náplasti nebo žvýkačky...Nevím jak důrazně si mohu jako pedagog dovolit zakázat žákům užívání nikotinových sáčků během výuky.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
předpokládám, že jsou dotyční žáci plnoletí, je to tak? Jinak by bylo debatování na toto téma zcela bezpředmětné, jelikož je prodej tabákových výrobků a výrobků s nikotinem lidem pod 18 let zcela zakázán. V případě, že by šlo přeci jenom o školáky pod 18 let, pak ti mohou takové přípravky užívat pouze na doporučení lékaře. Dalším místem, kde je toto zcela jistě regulováno, je školní řád. Ale pro právní radu a ujištění vás odkážu na kolegy z Pravní poradny A.N.O., ideální by bylo volat zítra odpoledne na tel. 222 582 932.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.