Potrebujem pomoc a neviem kde začať
Tuko16
Zdravim mám problém s drogami ide o pervitín a marihuanu mám 28 a už desať rokov sa poznám s týmto peklom pracujem v zahraničí na turnusi poväčšine 3tam a3 doma Keď som tam v práci tak som poväčšine rad že som od všetkého preč ale ako náhle prídem dom nedokážem sa tomu ubranit ide o to že mám mladú priateľku snúbenicu má 21 a je v prvom mesiaci jej tolerancia na drogy je úplne nulová keďže jej mama má s tým problém a tak isto aj ujo milujem ju mame kde bývať peniaze zarobím v tomto nie je problém naše hadky sú hlavne pre to že mi dala ultimátum drogy alebo rodina ktoré som ja už veľa krát porušil predošlý vzťah ktorý trval rok a pol má úplne zničil jedine čo mi pomáhalo boli drogy a automaty išlo o to že som sa nenormálne zamiloval do tanečnice z Viedne ktorá má klamala podvádzala a všetko s tým spojené uvedomoval som si že toto nie je dobre ale tak som ju miloval a vďaka drogám si vymyslel príbeh že spolu pôjdeme preč do zahraničia a bude všetko iné po roku a pol skoro dvoch má to dalo tak dole že som prišiel o všetko skoro aj o rodinu chvála bohu keď som bol už na dne našiel som silu a rozišiel som sa jedine čo má ako tak držalo bolo vedomie stálej dobre platenej prace v zahraničí vedel som že dlhy si splatim že slobodný začnem od začiatku tri týždne po rozchode má zbalila moja snúbenica ktorá čaká moje babo skvele dievča ktoré nemalo ľahké detstvo bal som sa zamilovať tak skoro a hlavne v mínuse zistil som ale že je to naozaj skvela osoba mladé rozumne dievča úplne iná ako moja bývala začal som s ňou chodiť a zamiloval som sa je to žena akú už nenájdem pred tým som o rodine nikdy nepremýšľal moj život sa zmenil rapídne som obmedzil drogy automaty vôbec marihuana jej nevadí ide jej o pervitín no a ja aj napriek tomu že mi povedala že ešte raz tak je definitívne koniec si nedokážem povedať nie dám si tak raz za týždeň predtým som bol týždeň na drogách niekedy aj dva tak na porovnanie ako som na tom bol a som ..všetci moji najlepsi kamaráti si idu na piku tiež poväčšine robia v zahraničí alebo sú to ľudia ktorý majú úspešne firmi moji kamosi od mala spolu sme začínali a vždy aj keď som bol dva a pol mesiaca v práci prišiel som dom stretol sa a už som bol v tom teraz to je tak isto nedokážem povedať nie neviem čo mám robiť rad by som s tým skončil ale neviem ako ďakujem ak si to niekto prečíta do konca 😊 u koho by som mal hľadať pomoc rodine sa to hanbím povedať obvodný doktor je tiež rodina

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Tuko,
a děkuji vám za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Rozumím tomu tak, že momentálně máte skutečně velký důvod i chuť něco změnit, protože vám záleží na přítelkyni, která je úžasná a se kterou čekáte dítě. Nicméně její ultimátum je pro nezvládnutelné a tak jí vlastně dokola lžete a zklamáváte a komplikujete to váš vztah. Napadá mě, že by vám mohlo pomoci zajít si osobně promluvit do adiktologické poradny, kde byste zjistil, jaké máte možnosti léčby, a celkově probral svou situaci podrobněji v širších souvislostech.
Přeci jenom je pervitin droga, která vyvolává hodně silnou psychickou závislost, do toho zmiňujete hraní automatů, což může být pro rodinu, vztahy a důvěru, rovněž velmi ničivé. I po všech těch potížích vás k pervitinu něco táhne, vracíte se mezi lidi, kteří užívají a u kterých máte navíc pocit, že i s pervitinem docela dobře fungují. Jak kdybyste prostě váhal, zvažoval, chtěl změnu, ale i nechtěl. A věřte, že taková změna může v lidech budit strach a nejistotu ... přeci jenom takhle fungujete celých deset let, tedy celý svůj dospělý život. Pro změnu asi bude potřeba víc, než jen si říct "chci to jinak" ... nejspíš bude potřeba to celé trochu naplánovat, ujasnit si, co řeknu těm, kteří mě znají jen skrz drogy a na drogách a kteří jsou pro mě riziko, co dalšího změním, co budu ten čas, který jsem byl na pervitinu, dělat, jak nahradím to, co mi v životě bude bez pervitinu scházet ... a co mi vlastně bude chybět? Máte představu, co vás po vysazení čeká? Výkyvy nálad, problémy se spaním, nerudnost, nuda, pokles výkonnosti, pocit, že nic nemá smysl a všechno je šedivé ...? Jestli jste začal užívat kvůli depresím nebo úzkostem, bylo by lepší dopředu zajít k psychiatrovi a nechat si napsat nenávykové léky na stabilizaci nálady nebo zklidnění před spaním. Na něj by vám dali kontakt právě v adiktologické ambulanci.
A pak mě napadá, že jestli se vám už delší dobu nedaří vysadit samostatně, pak je tu kromě individuálního docházení jednou týdně na terapie i možnost intenzivní ambulantní nebo pobytové léčby. Vím, že taková možnost často lidi odradí, připadají si, že takovou pomoc nepotřebují ... za 10 let, kdy se v léčbě ocitnou, si říkají, že to měli udělat před deseti lety a terapii hodnotí jako jednu z nejlepších věcí, která je v životě potkala. Samosebou za předpokladu, že do ní jdou upřímně s otevřeností a možná i zvědavostí, co jim přinese a co se o sobě doví. Máte s něčím z toho zkušenost? Šel byste do toho?
V ČR je podobných ambulancí již celá řada, ale netuším, jste-li z ČR nebo odjinud?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.