Závislost nás oxycodon u á kojeni
Álice
Dobrý den. Jsem závislá na lécích proti bolesti. Beru oxycodon denně 120mg i více. Další problém je že jsem matka dvou dětí a starám se o vozíčkáře, ty léky mám od něj. Jinak jsem měla nejdřív předepsané od doktora tramal ale ten mi už nestačil. Začala jsem brát po porodu.nyni pořád plně kojim už rok svoji dceru. Jsem hloupa že jsem vůbec kojila. Zkoušela jsem dcerku od kojení odstavit, mateřské mléko neměla dva dny a byla v pořádku nevykazuje žádné příznaky abstinenční ho syndromu. Ale stejně mám problém přejít k umělému mléku které odmítá.mam silnou motivaci přestat brát ale nemám nikoho kdo by mi pohlídal dcerku v době kdy se potřebují ocistit-detox. Dávky sice snizuji ale rada bych to vysadila hned a vydržela ty abstaky. Nevíte jaké mám možnosti vyléčení aniž bych musela dceru opouštět? Pak když to teda jinak nepůjde než postupně vysazovat ale léky na bolest mi docházejí a lékař mi je nenápředepíše mám je od partnera jak mám tedy postupovat když nechci mít abstinent příznaky a léky oxycodon už nebudu mít. Nemohu si dovolit doma lehnout ani odpočinout, jsou na mě partner na vozíku a dvě děti závislý a nemám nikoho kdo by mi pohlídal roční dceru. Děkuji za radu

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Álice,
díky za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Z dotazu je jasné, že bez přesnější představy, jaké máte možnosti, a podrobného plánu, se neobejdete. Ale určitě se s tím něco dělat dá, možnosti jsou, jen je v tuhle chvíli třeba sama nevidíte. Je toho na vás hodně - péče o invalidního manžela, dvě malé děti, na vše jste sama. Věřím, že by bylo dobré obrátit se na někoho, kdo má s podobnými situacemi zkušenost a může vám poradit, pomoci. Nebudete se cítit tak sama.
V naší organizaci se můžete telefonicky, nebo emailem, a třeba i úplně anonymně, obrátit na kolegyni Ilonu Preslovou, které dotaz i s odpovědí přeposílám, abych vám první kontakt zjednodušila. Mluvila jsem s ní i po telefonu a s podobnými případy má zkušenosti. Stačí se tedy ozvat s tím, že jste Álice z poradny a kolegyně bude v obraze.
Jediné, co mě v tuto chvíli napadá je, že hladina oxykodonu s postupným uvolňováním klesá postupně, velmi těžko se odhaduje, jaké množství se dostává mlékem dítěti, proto můžete čekat zhoršení v podobě pláče, nespavosti nebo třeba i zvýšené teploty s nějakým zpožděním (třeba i několika dní). Kdyby se tedy cokoli s děckem dělo, navštivte lékaře a řekněte pravdu. Abstinenční příznaky se snadno zamění s virozou, nebo se spojí jedno s druhým. Abstinenční příznaky oslabí imunitu a je to. I ohledně těchto problémů se můžete poradit s kolegyní Ilonou Preslovou.
Jestli je teď ten moment, kdy jste motivovaná, zkuste vydržet! Určitě najdete cestu, jak z toho ven, jen to nevzdávejte, a to ani v případě, kdybyste sama vysazovat nezvládala.
Kontakt na kolegyni:
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM
PhDr. Ilona Preslová
Telefon: 702 036 237
E-mail: preslova@sananim.cz, pece.dite@sananim.cz
www.mamaadrogy.cz
Držím palce!
Gabriela Minařík.