Ritalin únava po užití
Tyna
Dobrý den.
Mám dotaz ohledně ritalinu. Užila jsem ho po dobu 4 dní. 2 dny, jeden den pauza a další dva dny. 30mg denně (10mg ve 3 denních dávkách). Užila jsem ho, abych lepe zvládla nápor během pracovní cesty. Účinek se dostavil, ale následujíci den po vysazení se dostavila obrovská únava, špatná nálada až deprese, ale především ta únava. Nyní už je to 5.den a stav se ne nezlepsuje. Začínám propadat zoufalství. Jedná se o normální stav po vysazení? Jak dlouho potrva, než se má energie opět vrátí do normálu? Předem děkuji za odpověď!!!

Odpověděl: Amrit Sen
Tyno, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Ritalin nepatří k úplně bezpečným lékům a jeho užití, natož užívání, by se měl vyhnout každý, pokud mu ho ze závažných, velmi specifických důvodů, nepředepíše lékař specialista. K rizikům jeho užívání patří mimo jiné i vznik závislosti.
Symptomy, které popisujete, nejsou nijak vzácné a k užívání Ritalinu mohou patřit. Odeznít by měly v horizontu dní, pokud by přetrvávaly, doporučuji Vám vyhledat lékařskou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa, specialisty, který má zkušenost se spoluprací s pacienty, v souvislosti s užíváním psychostimulantů i zmiňovaného Ritalinu.
Pokud byste potřebovala kontakty na diskrétní zkušené specialisty, napište, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám je obratem pošleme.
Jak vyhledat kontakty na nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo šikovné psychiatry obdobných zařízení a bezplatných služeb, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html .
Doporučuji Vám klid, nebude od věci vzít si volno a odpočinout si.
Vyspěte se, přes den si "naordinujte" vhodnou formu příjemné fyzické zátěže, pijte dostatek nealkoholických nápojů a dosyta se zdravě najezte. Doplňte vitamíny a minerály, doporučuji "trojkombinaci" vápník - hořčík - zinek, promluvte si upřímně s lidmi, nebo aspoň s někým z blízkých, kterému důvěřujete. Striktně se vyhněte všem psychotropním látkám, alkohol nevyjímaje, se zklidněním Vám může pomoci čaj z meduňky, který koupíte ve všech lékárnách i běžnějších obchodech.
Zkušenost berte jako jasnou zprávu Vašeho organizmu, těla i psychiky, že pro Vás Ritalin a a další psychotropní látky nejsou tím pravým ořechovým. Nevezmete li ji vážně, čekejte další, ještě závažnější potíže a problémy. K úvaze je i to, nakolik stojí za to se z pracovních důvodů "dopovat". Zdá se, že nula od nuly pojde, tedy v tom lepším případě...
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.psychonet.cz/psychologie/ritalin.html
https://www.drogy.cz/ritalin
https://cs.qwe.wiki/wiki/Methylphenidate
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v kondici
Buďte na sebe opatrná, kdykoli napište,
Amrit Sen.