abstinence pervitinu a dítě
Katy
Dobrý den, partner je bývalý uživatel pervitinu. Nikdy nitrožilně. Šňupal a kouřil ho. Jak dlouho by měl být čistý než bychom se mohli pokusit o miminko? Chci co nejmenší rizika, tak si počkáme klidně déle. Četla jsem, že ve vlasech je 3 měsíce stále detekovatelný, stačí tedy třeba půl roku? nebo to je stále krátká doba? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Katy, zdravím Vás,
pokud je přítel bývalým uživatelem pervitinu, chápu, že máte obavy o zdraví dítěte, stejně tak asi obavy ohledně budoucnosti.
Ohledně těhotenství, jeho užívání pervitinu, by nemělo mít vliv na vývoj plodu, ve smyslu možných vývojových vad. Jiné by to samozřejmě bylo, kdybyste drogy konzumovala Vy/matka. Tam pak hrozí poměrně dost potíží.
Pokud se jedná ,,jen" o konzumaci otce, stejně by Vás tato informace neměla zcela uklidnit. V tomto případě, je samozřejmě nejvhodnější být od drog co nejdéle. Čím déle, tím lépe. Nejenom, že se organismus vyčistí a celkově zregeneruje, podstatná je i psychická stránka a odolnost. Ta dostává užíváním drog dost zabrat. Na to navazují sociální schopnosti, které mohou také pokulhávat, díky životu s drogou. Na což se zase nabalují další záležitosti, jak je pak daná osoba schopna obstát v životě celkově, tedy i v rodičovské roli. Netuším, jak často se přítel k užívání pervitinu schyloval a jak dlouho teď nebere, nicméně pokud by jeho konzumace pokračovala i nadále, jistě by to mělo i vliv na zdravý vývoj dítěte, klasický chod a funkčnost rodiny.
Nejde jen o to porodit zdravé dítě, jde také a to především, aby se dítě narodilo do připraveného prostředí, vytvořeného bezpečného zázemí a mělo rodiče, kteří budou schopni v rodičovské roli obstát. To není úplně snadné pro kohokoliv, i pro lidi, kteří problém s drogami nikdy neměli.
Pokud budete mích chuť, můžete o své situaci napsat více. Jak často přítel užíval, zda máte zkušenosti s drogou i Vy, pokud ano, jak velké či malé, jak partner na případné těhotenství nahlíží, zda by byl ochoten se svým závislostním chováním něco dělat ve smyslu léčit se (třeba ambulantně) atd...
Můžete využít tvz. skryté poznámky, ta není součástí veřejného webu. Pokud byste měla zájem současnou situaci probrat v osobním kontaktu (což by asi bylo rozumné), můžeme Vám doporučit kontakty, kam se případně obrátit. Zvažte to a ozvěte se.
Mějte se zatím hezky, MK