THC - Sliny
Morto
Dobrý den, hulil jsem zhruba 4 dny v kuse, každý den jednu skleněnku, týden předtím joint. Předtím 2 měsíce nic. Je možné, že po dvou týdnech od posledního zakouření nalížu na slinný test u policie ? Nechci hned vyjet a poté čekat měsíc na řidičák, pokud nalížu (jelikož v krvi by aktivní megabolity určite nebyly). Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je fajn, že si sháníte informace a nechcete riskovat.
Níže vypisuji přibližné detekce, které se mohou lišit dle individuality organismu, kvality konkrétních drog a frekvence užití.
THC:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, ze kterých se postupně uvolňuje do organismu a tam metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných orientačních testů mohou prokázat pozitivní výsledek poměrně dlouhou dobu. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, ale je to důkaz, že v posledních dnech bylo THC konzumováno.
Pokud by Vám případně Policie ČR takto prokázala přítomnost THC, je nezbytné, aby proběhlo i přetestování z krve v laboratoři, které je konkrétnější. To znamená, že lze posléze krevního testu v toxikologické laboratoři zjistit, zda Vaše užití mělo vliv na schopnost řízení motorového vozidla. Aktivní THC je v krvi detekovatelné cca 24 hodin od posledního užití. Čím déle za volant usednete, tím samozřejmě lépe.
Můžete si na své náklady orientační test pořídit a sám se otestovat, abyste věděl, jak si vedete. V lékárnách a na internetu jsou běžně k dispozici.
Stačí to takto?
Mějte se zatím hezky, MK