fb

Nacházíte se: Úvodní stránka O poradně Prohledat odpovědi Dotaz

Zadejte dotaz

Prohledejte jiľ zodpovězené

Nevíte, jak se zeptat

Bušení srdce

Berkyn

Dobrý den
Pervitin beru tak půl roku stavy jsem měl většinou dobré ale dojezdy byla hrůza bušení srdce neklidnotst pocit že to semnou klepne
, ale to vždy po dobrém spánku odeznělo .
Při poslední dávce cca před 8 dny bušení srdce
Neodeznělo je to velmi nepříjemné jedine co mi pomůže je jít do sprchy a byt v klidu byl jsem u doktora ale nemohl jsem říct z čeho to mám protože mi je 17 let a nechci aby se to dozvěděli rodiče takže mi nějak nepomohli
Furt se mě to drží i po takové době
Nevím co stim mám dělat a nedokážu si představit že to tak bude nadále jenom lezim doma a modlím se aby jsem byl už zdravý
Budu moc rad za každou radu děkuji ..

Odpověděl: Markéta Kordová

 

Zdravím Vás,

 

omlouváme se pozdější odpověď.

 

Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde o nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika. Co Vám řekl doktor?

 

Stavy, které jste popsal, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", nebo i období po delším vysazení. Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou.

 

Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy poté sílí na intenzitě. Stavy prožívají tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci.

 

Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, bylo by rozumné pervitin už neužít. Stejně tak se vyhnul alku a THC...

 

S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet. Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět.

 

Doplňte vitamíny, minerály (především vápník a hořčík), vyváženě a pravidelně se stravujte, dodržujte pitný režim (nealko), můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně.

 

Jak je Vám teď? Je to lepší? Budu ráda, když dáte vědět, jak se to s Vámi dál vyvíjí.

 

Tak se držte!

 

S pozdravem, MK

 

 

 

 

Zpět

Veškeré materiály a texty na stránkách této poradny včetně zodpovězených dotazů jsou majetkem SANANIM z.u..
Jejich kopírování a jakékoli další využití je možné výhradně se souhlasem SANANIM z.u..
Licence Creative Commons Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 3.0 Česko