Závislosť
Juraj
Dobrý deň užívam cca 3 roky Zaracet 37.5mg/325mg filmom obalené tablety 2x1 ráno večer ak vynechám jednu dávku som chorý, ako sa ich zbaviť a aké lieky užívať náhradné. Lekár mi predpísal jednu tabletku na večer ale už ich musím brat aj cez deň

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
při vysazení tramadolu (což je jedna z obsahových látek Zaracetu a látka odpovědná za závislostní potenciál) je nutné postupovat velmi pomalu a pozvolna. Bohužel takto po internetu a bez konkrétní znalosti Vaší anamnézy je obtížné, ne-li nemožné radit, za jaká léčiva tramadol nahradit. Zkuste se domluvit s Vaším ošetřujícím lékařem, že tento lék chcete vysadit a nahradit nenávykovou alternativou.
Pokud byste chtěl, můžeme Vám poskytnout kontakty na specializované služby, které by Vám posléze s vlastní vysazením pomohli. Když nám pošlete své PSČ, rádi Vám kontakty nalezneme.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec