Thc a warfarin
Maky
Dobrý den. Mám dotaz ohledně užíváním léků warfarin. Denně beru 7.5g. Před 3 týdny mi byl nasazen warfarin z důvodu trombózy v ruce. Chtěl jsem se pouze zeptat na reakci tohoto léků s marihuanou, alkoholem a nakonec s espumisanem. Mohlo by něco z toho být nebezpečné popřípadě v jakém množství.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
roozhodně bych Vám po dobu užívání warfarinu neradil cokoli dalšího užívat, ať už se to týká návykových látek nebo léčiv. Warfarin má ohromné množství interakcí, některé relativně bezpečné, některé však mohou skončit až fatálně. Také byste si měl dávat pozor na stravu, protože i některé potraviny mohou s hladinou warfarinu hýbat.
Pokud jde o Espumisan, ten je v užívání s warfarinem bezpečný, neboť jeho účinná látka se nevtřebává a interakci s warfarinem tedy mít nebude, nicméně bych Vám poradil i tak užívat Espumisan co nejvíc odděleně od warfarinu.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec