Závislost na nikotinu
Marketa
Dobrý den, chtěla bych se s Vámi poradit.
Bohužel jsem si vypěstovala závislost na nikotinových sáčcích od značky LYFT nebo SHIRO. Obsah nikotinu je cca 10mg/ sáček.
Balení 20 mám tak na 2 dny.
Chci přestat. Jenže mi to nejde..
Pokaždé si říkám, že už si nevezmu a pak je mi tak divně, že po tom opět sáhnu.
Jak nejúčinněji přestat? jde to vůbec? :(
Jak dlouho budou trvat abstinenční příznaky?
Bylo by dobré abstinenci něčím podpořit? Z lékárny nebo tak?
Ještě jen dodám, že jsem nikdy nebyla kuřák, kromě příležitostného zapálení s přáteli u drinku (1x za x měsíců).
Děkuji, hezký den,
Marketa

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
je to stejné jako s kouřením, protože i touto cestou do těla dostáváte poměrně značné množství nikotinu. S odvykáním od snussu je to stejné jako s odvykáním od kouření. Můžete zkusit v lékarně zakoupit nikotinové náhrady - žvýkačky, náplasti apod. Popř. se můžete domluvit v některé z lékáren, které nabízejí odvykání kouření nebo v Centru odvykání kouření. Existují i léčiva, která pomáhají při odvykání, ale to je vždy nutná návštěva odborníka.
Stačí to takto? Pokud byste potřebovala, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec