Drogy a prvy trimester
Verunkaaa
Dobry den,
Som v 7. Tyzdni tehotenstva a zistila som to az teraz. Nie som uzivatelkou drog, obcas si dam travu ale to je vsetko. Bohuzial sa stalo, ze cca 2 tyzdne po pocati, som pila alkohol,hulila a dala si malu ciaru kokainu, nakolko sme boli na akcii a vobec som netusila, ze som tehotna.Bohuzial partner sa stavia k tehotenstvu negativne ale ja som sa rozhodla SI dieta nechat.Mam sice stresy z rozchodu ale este vacsie mam, ze babo nebude v poriadku kvoli mojej nezodpovednosti.Ak nieco nie je v poriadku, je to mozne zistit na prvych vysetreniach? Resp. Na akych vysetreniach sa to da zistit? Dakujem velmi za odpoved!

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
většina žen v prvních chvílích těhotenství neví, že jsou těhotné a nezřídka kdy se stane i ženám, které neužily nikdy žádné návykové látky kromě např. alkoholu či nikotinu, že budoucího potomka kvalitně "zapijí" a teprve posléze zjistí, že jsou těhotné.
Zkuste být co nejvíce v klidu, samozřejmě nelze s jistotou nic říci, ale i aktivní uživatelky, které nepřestaly drogy užívat po celou dobu těhotenství rodí v rámci možností zdravé děti.
Samozřejmě Vám nikdo nemůže nic nakazovat, ale v tuto chvíli, když o těhotenství víte, se prosím, v zájmu zdraví Vašeho potomka, zdržte dalšího užívání.
Budu držet palce, aby vše bylo v pořádku.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec