Mariuhana divný stav
Denis
Zdravím chci se zeptat užívám mariuhanu asi už něco přes 2 roky.
Každý den užívám tak 1g.
A tak před 2-3 měsíce sem začal mít divný stavy, nevím jak to říct ale vždy když sem byl s klukama venku zahulil sem si třeba.jednu bandasku.
Tak sem chytl vždy takový divný stav a každý říkal že sem sjetej nebo že sem dával. Atddd....vnímám vše jinak buší mi moc.srdce mám paniky, klepu se, dost sucho v ústech jako bych chtěl odpadnout ale vždycky.se musím zamyslet a pomalu to klesá.
Chci jen poradit jestli bych měl přestat a nebo to trochu omezit?
Děkuji

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Denisi,
díky za dotaz.
Užívání psychotropních látek je vždy o nějakém vývoji. Nejde o statické prožitky - tedy všechny následující intoxikace jsou stejné či nejméně podobné, jako ta předcházející. Je to přesně naopak - dochází k celkem dynamickému vývoji, kde se na prožitku z intoxikace vždy odráží mnoho dalších vnitřních i vnějších vlivů. Například naše tolerance vůči látce se mění, prostředí bývá pokaždé jiné, naše momenální psychické i fyzické nastavení je též pokaždé odlišné, někdy jsme odpočatí, jindy nikoliv, a podobně. Toto všechno a i další zdroje mají na prožitek finální intoxikace možná větší vliv, než li si myslíte. Tedy - a především u halucinogenních drog, jde vždy alespoň do jisté míry o nepředvídatelný výsledek.
Každá negativní zkušenost s intoxikací drogou má velkou pravděpodobnost, že se bude někdy opakovat. Třeba jen proto, že ji nechceme, odmítáme, máme z ní obavy - a tak přispíváme k tomu, že ji vyvoláme.
Abstinence by skutečně nebyla od věci. Klidně dlouhodobá. odpověď tedy zní: "Ano, měl byste Denisi přestat, nebo to zásadně omezit". Abyste se nedostal do mnohem větších problémů.
Pokud by se vám takové stavy opakovaly, a to třeba i bez užití drogy, není od věci uvažovat i o osobní konzultaci s odborníkem. Takového najdete v každém Kcentru, v adiktologických či psychiatrických ambulancích. Kdybyste stál o kontakt, napište, odkud jste a já vám mohu nějaké pracoviště doporučit.
Jakub Chudomel