Metadon
Dada
Dobrý den
Jeden dotaz ohledně metadonu jsem vám již zaslal, ale zajímalo by mně, jestli jsou nějaké studie ohledně metadonu v tekutem stavu a tabletach. Na západě viz.Nemecko,Holandsko se běžně uziva metadon v tabletach a tím se eliminuje každodenní dochazeni do nějakého centra.Mam známého který metadon v tabletach dostává na předpis a psal mi,že to minulé každodenní dochazeni dochazeni si vypít dávku ho hodně omezovalo a také tím trpěla i jeho rodina,protože se báli, že tam potká lidi kteří ho svedou na špatnou cestu.Ze začátku je člověk závislí na heroinu rád za každou pomoc,ale po letech každodenního dochazeni je to už velice náročné a i rodina na mě dost naléhá, abych s tim přestal.Ted řešíme dovolenou v egyptě,má žena dostala jako bonus v práci dovolenou do egypta,ale máme strach odletět s metadonem ve skumavkach do takové země.A takových situacích je daleko víc, kdy tim trpí i má rodina.Jak jsem psal v minulém dotazu,u mě přechod na subutex subuxon popř. tramal nepřipadá v úvahu. Proto se ptám, jestli je nějaká studie o rozlišnosti metadonu v syrupu nebo v tabletach a popř. jestli se něco takového do budoucna připravuje. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
obávám se, že to není válečnické formě, ale spíše o nastavení substitučního programu. Existují substituce kde ve vyšších fázích dostávají pacienti methadon i např. na celý týden. V ČR není registrován žádný léčivý přípravek ve formě tablet s obsahem methadonu.
Jestli se připravuje něco takového opravdu nevím, ale upřímně bych o tom pochyboval. Naopak se v současné době jednoznačně dává přednost buprenorfinu/naloxonu nad všemi ostatními modalitami. Methadon už v současné době je určen spíše pro malou skupinu uživatelů nikoli jako jediná možnost jako tomu bylo před lety...
Stačí to takto? Pokud byste potřeboval, neváhejte poslat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec
P.S. Do Egypta lze zcela legálně přicestovat se substitucí, jen samozřejmě musíte mít vyplněnou, podepsanou a potvrzenou žádost od Ministerstva zdravotnictví.