Léčba
Peetrolinaa
Dobrý den,
Jsem závislá na pervitinu. Již přes 15 let střídám abstinenci s užíváním. ( nitrozilnim) a motám se v kruhu stále dokola.
Mám rodinu, děti i práci. S žádnými uživateli se nestykam a večer jsem nebyla venku několik let. Užívám drogy pouze sama. Uklízím, vařím,.... Dělám vše co bych měla.
Nyní se v tom ale plácám a dost špatně to zvládám. Došlo to příliš daleko.
Nebudu Vás zatěžovat podrobnostmi. Jen.. Ačkoliv možná nevěříte... Jsem zklamána mými možnostmi.
Začalo to komunitou a 2 lecebnami, kde mi bylo v soukromí řečeno 3x téměř to samé. Že tam nepatřím. Přesto jsem se vrhla do pulrocniho dolecovaciho pobytu i s dětmi.
Nic mi to bohužel nedalo. A i příběhy ostatních se v ničem nepodobaly mé situaci.
Oslovila jsem tedy ambulantní léčbu.
Dva terapeuti mi řekli narovinu , že si neví rady. Ve xxxxxxxx... Mě adiktolozka řekla, ať zkusím někoho jiného. A xxxxx... Tam mi přímo paní ředitelka řekla, že jsem pro ni výzva... A pak si mě prehazovali jako horký brambor.
Jsem už ztracený případ? Už nechci brát, ale stále nějak prohravam. Navzdory rizikům, které znám. Navzdory všemu, co mi hrozí... Neumím přestat.
Máte ještě nějakou radu? Prosím.
Děkuji Petra

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Peetrolinoo,
děkuji vám za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Píšete, že se v závislosti "točíte" už pěknou řádku let, píšete, že 15 roků. Vyzkoušela jste i několik léčeben, komunitu, ambulantní léčbu, doléčování. Přes tu slušnou řádku let na drogách máte rodinu, práci, děti. A váš příběh se moc nepodobá žádnému, který jste v léčbách slyšela. Terapeuti si s vámi neví rady, posílají vás jinam nebo vás berou jako výzvu nebo si vás přehazují jako horký brambor. Nedokážu takhle na dálku rozklíčovat, co se děje, v čem je problém. Napadá vás, čím to může být? Přeci jenom jste ten největší odborník na svůj život, sama znáte nejlépe svoje vlastní začarované kruhy, myšlenkové pasti a způsoby, jak "oblbuje" člověk sám sebe. Máte nějaké nápady?
Z dotazu se zdá, že jste inteligentní, schopná náhledu, ale také nešťastná a neschopná udržet abstinenci pevnou vůlí, jako by vám v době abstinence něco scházelo, co vás k braní drog přítáhne zpět. Nebo to vidíte jinak?
Víte, co vám nepomohlo a neoslovilo vás v léčebnách a terapiích ... ale bylo něco, co vám smysl dávalo, co vám dělalo dobře?
Určitě jste se za tu dobu dostala k psychologovi, psychiatrovi, neměli pro vás radu, postřeh, vysvětlení, něco, co by vám sedělo?
Osobně věřím tomu, že "řešení" najdete u sebe samotné, když půjdete upřímně a otevřeně za tím, co vám dává smysl a dělá dobře a to ideálně v době abstinence, protože v době pod vlivem se člověku cesty k sobě samotnému tak nějak pokroutí - ale to je můj dojem, který možná tomu vašemu vůbec nesedí?
Možná je nějaká cesta, které se celou dobu bráníte? Vnímala byste jí jako prohru, selhání?
A v neposlední řadě - abstinence jako taková, není vše, není to řešení, ale jen podmínka pro to skutečně moci něco v životě změnit, moci hledat dál.
Co vám v době abstinence nejvíc chybí? Co bývá ten důvod, že se k užívání vracíte?
Je asi jasné, že takto na dálku hodně tipuji, odhaduji, otázky nadnáším tak trochu naslepo, protože o vás vím příliš málo. Ale možná vás některá část oslovuje. Budu ráda, když dáte vědět, jestli vůbec něco, případně co, vám dává alespoň trochu smysl.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.