Uzkost
Blis
Dobrý den asi před rokem jsem užívala ritalin v malym množství a pervitin v malym množstí pak jsem zkoušela extáze a spolikala jsem jich opravdu hodně jednou jsem si dala 4 asi ve 2 hodinách a když jsem chtěla jít spát tak jsem měla takový divný pocit a zrychlil se mi tep a po chvilce mě to tlačilo na hrudi, potila jsem se
( když jsem uzivala pervitin tak se mi mic takového nestalo) myslela jsem si že je to náběh na infarkt tak mi přítel zavolal sanitku jenže teď je ta část kterou nechápu udělali mi EKG srdce a srdce bylo v pořádku nic tam nenašli pak za nejakej čas jsem zkusila znova pervitin jestli už to bude v pořádku a znova se zpustilo to bušení.nyní žádné drogy neužívám a nedávno jsem byla znova v nemocnici na kapačce kvuli tomu stavu vždycky to prijde nečekaně když jdu spát. Navštívila jsem i kardiologa a ten tam také nic nenašel. Doktorka mi řekla že si můžu koupit volně prodejný Guajacuran myslim na zklidnění. Tak se chci zeptat jestli je to způsobeno těma drogama.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Blis,
děkuji vám za dotaz i za důvěru.
Píšete, že jste s potížemi navštívila i několik lékařských odborností, ovšem o psychiatrovi se nezmiňujete. Popis potíží přeci jenom naznačuje, že by mohlo jít problémy psychického rázu, něco jako panickou ataku. Tu je nejlepší řešit pomocí psychiatra, psychologa a terapie. Jak vám sama kardioložka doporučila, je dobré pokusit se vysledovat, které situace ve vás paniku vyvolávají a snažit se jim předejít, pokusit se uklidnit (ať už meduňkou, jinými bylinkami, nějakou zklidňující technikou nebo pomocí rozhovoru s někým blízkých či terapeutem, nebo medikací). Nicméně mohlo by jít i o jiné potíže. A to je jen další důvod pro to, vyhledat lékaře psychiatra, nebo oslovit adiktologickou ambulanci, kde mají s podobnými potížemi jako následkem užívání zkušenosti. Co vy na to? Dávalo by vám něco takového smysl? Pokud ano, můžete zkusit vyhledat kontakt sama na těchto stránkách - zde. Adiktologické ambulance najdete pod ambulantními službami. Služby poraden jsou diskrétní a zdarma. Pokud byste nezvládla vyhledat kontakt sama, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná. Nicméně bude třeba sebrat veškerou odvahu a přiznat celou pravdu, tedy i užívání drog.
Jen pro jistotu - je zcela jasné, že látky jako je pervitin a extáze, ale i další, jako jsou marihuana, halucinogenní či další stimulační látky, nebo alkohol, pro vás představují riziko. Vysadit je, pokud možno natrvalo, nebo alespoň na delší dobu, je zcela na místě. Pokud vaše potíže s užíváním souvisí (což nelze dost dobře vyloučit ani potvrdit, ale možné to jednoduše je), bude nejlepší drogy neužívat. Pokračováním v užívání riskujete, že se budou ataky v plné síle, nebo i častěji vracet.
S pozdravem a přáním, aby bylo brzo lépe,
Gabriela Minařík.