Přítel je zavyslí na pervitinu a nechce se léčit.
Jajajaaj
Dobrý den,
Přítel bere pervitin přes 17 let a při otázce, kdy s tím přestane říká, že to přijde samo a už si nedá, že teď s tím přestat nechce. Myslíte si, že opravdu někdy přestane? Setkali jste se s někým takovým jako je on?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Jajajaaj,
díky za dotaz.
odpovědi mohou být pouze obecné, protože váš dotaz je velmi stručný. Nevím, v jaké frekvenci a v jakých dávkách přítel pervitin užívá. Tedy jak často a kolik. Bere jej denně, týdně, jinak? Přináší mu užívání pervitinu nějaké problémy? Zdravotní? Společenské a sociáílní? Ekonomické? Zda konkrétně on někdy přestane opravdu netuším...; když bude chtít, tak klidně.
Užívání nelegálních drog je obecně vzato považováno za velice škodlivé. Většina uživatelů se dříve či později dostane do situace, kdy jim drogy a věci kolem nich více berou, než li dávají. Již to není zábava, ale bolí to, zničilo to zdraví, vztahy, práci, opakované projdou vězením, a podobně. Někomu to život ničí rychleji, někomu pomaleji. Každý je v tom trochu jiný. Většina uživatelů, kteří chtějí přestat, se musí odrazit ode dna. Padnout až na kolena. Jinak nemají motiv, důvod. přestávat. Takový pád na dno trvá někdy dlouho, třeba i desítky let užívání. Ale s odbornou pomocí se z drog i tito dlpouhodobí uživatelé dokáží vyhrabat a svůj život změnit a žít spokojeně.
Potom jsou tací, kteří jsou vnitřně natolik zdraví a zralí, že dokážou onu hranici, která jim signalizuje problémy, vidět a vnímat a s drogama sami přestanou.
Pokud však samotného uživatele jeho braní drog v ničem netíží, nemá důvod přestávat.
Pokud se ptáte, zda jsme se s někým podobný setkali, musím vám odpovědět, že nevím, na co přesně se ptáte? Potkal jsem řadu uživatelů drog, kteří po desítkách let užívání dokázali přestat a změnili svůj život.
Z dotazu vnímám, že užívání drog vaším přítelem vadí spíše vám, nežli jemu. Nevím, jaké to je, jak těžké, ale třeba si můžete najít někoho, kdo drogy nebere. Proč chcete, aby přestal?
SANANIM v Praze provozuje poradnu, která je určená právě partnerům a jiným rpdinným příslušníkům uživatelů drog. Soužití s nimi totiž bývá velice obtížné. Možná byste se do této poradny mohla objednat  a svoji situaci s nimi probrat. Jmenuje se Poradna pro rodiče a najdete je v centru, na adrese Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1. Nežli se tam vydáte, musíte mít domluvenou schůzku. To jde na těchto telefonních číslech, nebo emailu: pevná linka: +420 284 824 234 , mobil: +420 739 268 527, e-mail: rodice@sananim.cz.
Více se o této poradně dozvíte zde - http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html .
Stačí takto?
Jakub Chudomel