Pervitin
Marek1990
Dobrý deň mám otázku chcem sa spýtať po užití pervitínu bývajú rozšírené zornicky a neschopnosť zaspať . Pred 4 dňami som si dal snupanim a stále nemôžem zaspať skúšal som cez deň aj v noci .. nedá sa to .. chcem sa spýtať čo je najlepšie .. vraj som počul čaj z medovky pôsobí sedativne . Tak sa pýtam či to je dobrý nápad a či doporučujete?? Ďakujem

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Marku,
s popisem účinku máte naprostou pravdu. Pervitin je stimulant a lidé jsou po něm aktivní, nemají potřebu jídla, pití ani spánku. Nicméně aby toto trvalo i 4 dny od užití je opravdu nezvyklé, spíše bych to proto přičítala vašim obavám a úzkostem. Honí se vám hlavou večer myšlenky, že neusnete, nebo se pletu?
Pokud 4 dny nespíte, jsou vaše rozhodovací schopnosti a rychlost reakcí ovlivněné, bylo by proto dobré se vyhnout zásadním rozhodnutím a neřídit, dokud si řádně neodpočinete. Meduňkový čaj je zcela na místě a naprosto bezpečný, měl by vás zklidnit a pomoci s navozením spánku. Zkuste ho pít celé odpoledne a večer a pak jít normálně spát. Pokud nebudete moci usnout 30minut, vstaňte, zkuste se pustit do nějakých domácích prací, udělejte si šálek čaje a po hodině si jděte znovu lehnout. Věřím tomu, že jakmile poleví obavy a úzkosti z následků užití, nakonec v klidu usnete. Pokud je něco, co víte, že vám s úzkostí a vtíravými myšlenkami, že večer zase neusnu, pomáhá, vyzkoušejte to. Často pomůže strávit den venku pohybem, ve společnosti přátel, uvolníte se, unavíte. Kdyby nepomáhalo ani to, navštivte lékaře a popravdě mu řekněte, co se stalo. Většinou pomůže nějaká jednorázová medikace.
A do budoucna buďte s užíváním podobných látek opatrný, evidentně vám užití neudělalo dobře a dost možná ještě podtrhlo vaše sklony k nepohodě. Takže opatrně, zdraví (jak to fyzické, tak to psychické) máte jen jedno!
S pozdravem a přáním, aby bylo brzo lépe,
Gabriela Minařík.