Dithiaden(za jak dlouho mužu řídit)
Petr
Dobrý den,měl bych otázku za jak dlouho mužu po Dithiadenu zase bezpečne sednou za volant? Za jak dlouho odezní učinky? A je možne že bude dohledatelny slinnými testy PČR. Léky použivam na alergii konkretně na atopicky exem, nepouživam ho každý den jen když mam svědeni a nemužu spat. Dostal jsem ho na předpis a pani doktorka mi jasne rekla ze po nem nesmím řidit ale už nerekla za jak dlouho zase mužu sednout na volant.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Petře,
dithiaden se vylučuje z těla poměrně pomalu, dokonalé vyloučení z těla je otázkou několika dnů. Studie uvádí, že po 6 dnech bývá vyloučeno cca 78% léku. Nicméně na screeningových testech policie by se nejspíš neobjevil.
Užívání léků typu dithiaden je skutečně pokud jde o řízení velmi riskantní, protože ovlivňují pozornost, rychlost úsudku i reakce. S řízením auta by proto měl jasně vyslovit souhlas váš ošetřující lékař, který je schopen zohlednit velikost užívané dávky s ohledem na váš věk, hmotnost, rychlost metabolismu a další parametry tak, aby posoudil, kdy jste schopen řízení. Obraťte se proto na svou lékařku a situaci s ní konzultujte.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.