rada - marihuana
Eidam
Dobrý den, kouřím marihuanu už více jak 10 let. 2 roky jsem už bez přítelkyně a tak jsem do toho spadl ještě víc. Zkoušel jsem sám přestat, ale vydrželo mi to maximálně 1 den. Rád bych možná pokecal s nějakým odborníkem, ale nevím na koho se obrátit. Hlavně se bojím, aby mě neposlal na nějaký detox do nějaké psychiatrie.. Děkuji za případnou radu.
Přeji hezký den.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Eidame,
shodnou okolností provozuje SANANIM i stránky www.koncimshulenim.cz. Právě na nich byste měl možnost se zapojit do 7 týdenního programu, dělat si záznamy o tom, jak hulíte, jednou týdně dostat úkol k zamyšlení a setkat se s pracovníkem, který s vámi probere vše, co vás kolem hulení trápí. Co vy na to? Dávalo by vám to smysl?
Jinak se můžete obrátit osobně na kteroukoli adiktologickou ambulanci nebo kontaktní centrum. Na detox ani psychiatrii vás nikdo nepožene. Pokud hulíte opravdu hodně a bude vám při vysazení zle, může to být jedna z možností, ale ze zkušenosti vím, že to je nutné jen zcela výjimečně, v případech, které jsou komplikovanější. Většina lidí zvládne omezit a následně vysadit i bez detoxu. Netuším, jak jste na tom vy, ale právě od toho je dobré setkat se s někým osobně a probrat svou situaci podrobněji, zjistit jaké jsou možnosti a pak si vybrat, co byste vlastně potřeboval a co by vám vyhovovalo.
Snad tedy alespoň takto. Zde najdete rozcestník Mapa pomoci, podle kraje hledejte ambulantní program nebo kontaktní centrum, případně se můžete přihlásit do programu www.koncimshulenim.cz. V neposlední řadě můžete využít i Národní poradenskou linku pro odvykání od nelegálních drog: 800 35 00 00.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.