Pervitín
Marek1990
Zdravim mám otázku chcem sa spýtať prečo sa pri dávke metamfetamín (pervitín) nemôžu byť energy drinky, Kofola , coca cola , džúsy.. iba voda.. určite treba veľa piť lebo človek je dehydrovaný to viem .. len prečo nie Kofola a energy drinky.. ďakujem

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Marku,
jde v zásadě o doporučení nekombinovat látky.
Pervitin je silný stimulant. Celé tělo je v pohotovosti. Myšlení, prožívání i rozhodovací schopnosti jsou pozměněné. Srdeční oběh jede na vyšší obrátky. Podobně fungují i energydrinky a kofein. Však možná sám znáte ten pocit, když si na prázdný žaludek dáte energydrink. Je to síla sama o sobě. Alkohol spíše tlumí, ale to často až se zvýšením dávky. Na začátku bývá i pocit větší energie, radosti, ztráta kontroly, taková ta bujarost ... Kombinací s pervitinem se může snadno stát, že vypijete víc (jednoho či druhého), nebo si přidáte pervitin, protože vám to přijde dobrý nápad, a po nějaké době vás najednou účinky "sejmou". Výsledkem může být dehydratace, kolaps oběhového systému, mdloby, blouznění. Ta hranice, na kterou šponujete tělo pervitinem, je sama o sobě hodně vysoko. A nikdo z nás přesně neví, kde je ten bod, za který bychom už rozhodně neměli jít, protože to tělo nezvládne. Kombinací látek jednoduše rostou rizika a nekombinovat je jedna ze zásad HARM REDUCTION, tj. snižování rizik.
Je to takto srozumitelnější? Nebo jste měl na mysli něco jiného?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.