Defekt způsobeny závislosti
Jack
Dobrý den, zajímalo by mě jaké jsou možnosti, ohledně léčby nosních dutin viz. Sliznice . Pervitin jsem snupal cca 6 let. S tím že poslední 2 roky apstinence mám problémy z nosem(dutinami). Které bych rad vyřešil . Je možnost nějaké operace ? V mem případě, finance nejsou problém . Děkuji za odpověď, případně tip .

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Jacku,
píšete, že potíže se objevily až v době abstinence, jste si tedy jistý, že souvisí s předchozím užíváním? Jak potíže vypadají? Rýmy, špatné dýchání, pocit, že vám chybí kus přepážky v nose? Máte za sebou nějaké lékařské vyšetření, kdy by někdo zhodnotil na jednu stranu možné příčiny opakovaných problémů s nosem a dutinami a stav vaší nosní přepážky? Alergologii, ORL?
Není v našich silách takhle na dálku vaši situaci zhodnotit. Chci tím říct, že hledání řešení se neobejde bez osobní porady s odborníkem, v první fázi z oboru ORL, podle výsledků uvidíte, jak dál. Nicméně aby mělo vyšetření smysl, je potřeba se svěřit s předchozím užíváním,a podrobně popsat své současné problémy. Nikdo vás za užívání nepochválí, ale zároveň nebudete první ani poslední, kdo má podobné potíže, ať už následkem užívání nebo z jiných důvodů.
Nosní přepážku zničenou užíváním lze operovat, případně nahradit. Ale jde o velký zákrok, který bych vnímala jako nouzové řešení v případě, kdybyste měl přepážku děravou a opravdu nešlo o jiné problémy. Jak jsem psala, odborné vyšetření je naprosto nezbytné.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.