MDMA - neobvykle tvrdé dojezdy
RiemannSiegel
Dobrý den,
v pátek jsem měl svou 14. zkušenost s MDMA.HCl - testovaná pomocí činidel Marquis a Mandelin. Obě činidla pozitivní na MDMA. Dávka 180 mg (vždy předpokládám 80% čistoty, proto tak velká dávka). Před užitím jen 3 piva. Žádné jiné drogy neberu. Bylo to po 7 měsících pauzy, takže jsem očekával, že to bude alespoň o něco lepší než minule. Bohužel nebylo.
2 hodiny peak, pak 1 minuta klouzačka (přechod z peaku do dojezdové fáze) a hned dojezd.
Všechny mé zkušenosti byly v klubovém prostředí. Peak je pro mě posledních 6-7 zkušeností jen "sjetý" stav, kdy opadne úzkost, strach, jsem schopen tančit a cokoliv co dělám, si celkem užívám. Nemám ale příliš kontrolu nad tím, co dělám (třeba se zakecám ty 2 hodiny s někým, koho vůbec nemusím).
Prvních 5-7 zkušeností bylo jiných. Jako bych nebyl ani na droze, jen mi bylo úžasně a zkušenost trvala i 4-5 hodin, klouzačka do dojezdu byla velmi pozvolná, dojezd po odeznění účinku byl něco jako:"Bylo to super, už to končí, jsem s tím smířený a nevadí mi to" - bral jsem to pozitivně. Dnes klouzačka trvá 1-2 minuty, je velmi tvrdá. Jednu sekundu tančím a jsem v pohodě, za pár sekund se mi zastaví nohy (když tančím) nebo přestanu v půlce věty mluvit (když s někým kecám) a najednou mě zasáhne silná vlna úzkosti. Cítím se jak feťák, odpad, nikdo mě nemá rád atp. Poslední 3 zkušenosti s MDMA se k tomuto přidaly i myšlenky na sebevraždu, a to tak silné, že musím použít pomalé dýchání ihned potom, co mě tyto myšlenky zasáhnou a pak buď projekci (přenesu tyhle myšlenky na hlavní postavu ve filmu, který tvořím v hlavě) nebo se z toho musím "vypsat" (sdílet pocity, co se mi honí hlavou). Nechápu, proč se to děje.
Následující den jsem relativně v pohodě. Jsem schopen normálně fungovat, klidně i jít do práce, jen jsem o něco víc smutný, nic se mi nechce, k věcem se musím dokopat. Ale jedná se o stabilní stav, tzn. nemám návaly euforie a naopak smutku.
MDMA beru řekl bych docela rozumně, pauzy vždy min. 3 měsíce, dávka včetně re-dose nepřesáhne 240 mg (opět připomínám, že uvažuju 80% čistotu). Před samotným požitím si dám max. 4 piva. Přesto byly mé poslední 3 zkušenosti velmi podobné. Ve skryté poznámce uvedu raději ještě další informace.
Předem děkuji za odpověď a přeji pěkný den.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den R.S.,
díky za dotaz.
Intoxikace, nebo chcete li otrava organismu drogou, je ve svých souvislostech velmi složitá záležitost. Díky za podrobný popis, ale ani na jeho základě se nelze věnovat a uvažovat o vašich stavech explicitně, protože nemáme mnoho dalších klinických dat, která by k tomu byla potřeba. Tedy pro ilustraci  - nemůžeme dokázat či vyloučit, že nízká hladina například některého z minerálů ne/může být za náhlým a  hlubokým propadem nálady a prožívání. A podobných potenciálních zdrojů a souvislostí je mnoho.
Ze zkušenosti však konstatuji, že podobné stavy bývají výsledkem kombinace navzájem se ovlivňujících procesů - jak biologických, tak psychologických, i psychosociálních. Který z těchto vlivů je rozhodující, nebo chcete li - primárním spouštěčem, nedokážu vyjádřit. Vnímal bych to hodně jako zjednodušení, které této rovnici nepříslušáí
.
Nicméně být vámi, tak beru tyto opakující se stavy jako výrazné varování. Nikoli jako výzvu k úpravě dílčího parametru intoxikace, ale jako srozumitelnou výzvu k abstinenci od psychoaktivních látek. Otázka tedy dle mého není, proč se to děje, ale co vám to chce sdělit.
Každý máme individuálně nastavenu rezistenci vůči takovým otravám, intoxikacím. Lišíme se v tom mezi sebou vzhledem k věku, pohlaví, rase (např. snášenlivost alkoholu), zdravotnímu stavu, a podobně. také - když vedle sebe postavíme dva muže stejného původu, věku a dobrého zdravotního stavu, bude mít každý z nich reakci a odolnost odlišnou. Zde se začnou víznamně hlásit o slovo osobnostní, tedy psychologické parametry. Vy jste se někde dotkl své hranice. Možná že to tak nevnímáte, ale ač v počtu intoxikací nepatříte k rekordmanům, posunul jste se rychle k hranici, která naznačuje, že vaše další intoxikace již nemusejí být tak hapy. Možná dokonce hazardujete se životem.
Každoročně umírá mnoho osob na svoji první intoxikaci. A už se potom nemohou doptávat: "Proč právě já?". Zkuste vzít má varování vážně. Vaše situace s každou další intoxikací může ještě zhoršovat...
Co si o tom myslíte?
Jakub Chudomel