Rozlucka
Tereza
Dobrý den, začalo to tak že jsme měli třídní rozlucku. Všichni jsme přinesli flašku dvě...
Ve tride máme kluky který huli trávu, kouří...
Hned co jsem přišla jsem se zeptala spolužacky jestli mi udělá něco k pití.. přinesla mi rum s kolou.. Pak nějací kluci donesli panáky vodky.. Nepamatuji si jak to nalejvali..
Cely večer jsme všichni pili ze stejných flašek, a kelímky nám taky byli jedno..
Já normálně snáším alkohol dobře a vždy si vše pamatuji, je možný že mi to nesedlo ale..
Pak jsem si šla asi v 10 lehnout na gauč.. šla jsme normálně jen jsem se motala ale videla jsem jen jednou..
Lehla jsem na gauč a už si nic nepamatuju, ráno mi říkali ze jsem si pozvracela mikinu pak ještě do nějakýho talíře, máchala jsem si tam i vlasy. Dokonce jsem si s nimi povídala, volala jsem všem, psala...
dokonce jsem i spadla.. rozsekla jsem si tvář a několik modřin.. nic si nepamatuji, nevím ani o tom ze jsem zvracela.. mylslea jsem jen že jsem spala..
kamarádka má monokla neví jak se to stalo a z večera si pamatuje malo.. dva kluci hned na začátku odpadli.. a ostatní si ne vše ale pamatují. Druhy den mě jen trochu bolela hlava, ale jinak mi bylo dobře normálně jsem uklizela.. na zvracení mi nebylo.

Odpověděl: Amrit Sen
Terezo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení a obavy, odpusťte, ale takto na dálku nejme my, ani nikdo jiný, schopni vyhodnotit, jestli Vám a dalším někdo psychotropní látku, nebo látky potají podstrčil.
V každém případě, pokud by se tak stalo, ohrozil by Vás tak na zdraví a životě, dopustil by se závažného protiprávního jednání s možným trestním postihem až v řádu let.
Pokud se tak stalo, buďte rádi, že jste to přežili a dobře si vybírejte přátele, včetně akcí, kterými budete trávit volný čas, byť jde o spolužáky. Celá situace může být o to komplikovanější, jestli ještě nejste zletilí.
Možné je i to, že vám "nesedlo" větší množství zkonzumovaného alkoholu, i na otravu alkoholu se dá zemřít.
Nepíšete, kdy mělo k události dojít, možná, že ještě stihnete udělat si jednorázový orientační multitest na drogy z moči, ve které v souvislosti s obvyklejšími typy testování, drogy vydrží nejdéle.
V lékárnách lze za dostupnou cenu koupit multitest na 12 i více drog, čím širší spektrum detekovatelnosti, tím lépe. Jsou sice také běžně dostupné i na internetu, nákupem tohoto typu však můžete ztratit čas, kdy je možné drogy po jednorázovém užití ještě testem zachytit.
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
- detekce ze slin do 14 dní, obdobně, jako z krve
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Extáze (MDMA)
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 hodin
- detekce z krve do 24 hodin, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny
- detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Metadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití
- detekce ze slin, obdobná, jako z krve
Benzodiazepiny
-detekce benzodiazepinů se odvíjí od vylučovacího poločasu jednotlivých léků, u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech.
Dlouhodobě působící Diazepam a některé další benzodiazepiny jsou detekovatelné z moči až 3 týdny, vzácně déle.
-detekce ze slin je obdobná, jako z krve, tedy ve výrazně kratším časovém horizontu.
LSD, psylocybin, psylocin a další halucinogeny
- detekce z moči 1 - 3 dny, při intenzivnějším užívání až 5 dní od posledního užití
- detekce z krve 1 den
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve, ale velmi obtížná
S orientačními testy na halucinogeny, jak z moči, natož ze slin, je to slabší, na našem trhu je jen tak nenajdete. Dají se sice objednat přes internet, ale nějakou dobu trvá, než se Vám dostanou do ruky. Řešením může být nákladnější, laboratorní test.
Další možností je nejdůkladnější laboratorní test ve specializovaných zařízeních, poplatek za takový test se však může vyšplhat až na 2 000 korun:
Ústav soudního lékařství a toxikologie, Všeobecné fakultní nemocnice v Praze a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy, pracoviště toxikologie:
Ústřední toxikologická laboratoř
Ke Karlovu 2 (areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2)
128 08 Praha 2
Telefon: +420 224 911 267
+420 224 967 188
Web: https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie-toxikologie/
Pokyny pro zájemce o laboratorní vyšetření:
https://www.vfn.cz/wp-content/uploads/2020/01/USLTOX-pokyny.pdf
Toxikologické informační středisko
TIS non stop linky: +420 224 919 293
+420 224 915 402
Web: https://www.tis-cz.cz/
Toxikologická laboratorní služba
(24 hod nepřetržitě pro vitální indikace akutních intoxikací)
Telefon: +420 224 911 267
Web: http://soudni.lf1.cuni.cz/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie-1-lf-uk-a-vfn
Ústav soudního lékařství a toxikologie 1. LF UK a VFN
Studničkova 4
128 21 Praha
Telefon: +420 224 968 615
+420 224 968 614
Web: https://soudni.lf1.cuni.cz/
Toxikologická laboratoř, Vojenský ústav soudního lékařství VÚSL
Ústřední vojenská nemocnice - Vojenská fakultní nemocnice Praha
U Vojenské nemocnice 1200
169 02 Praha 6
Telefon: +420 973 208 333
E-mail: info@uvn.cz
Web: https://www.uvn.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=4590&Itemid=2048&lang=cs
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrní,
Amrit Sen.