náhlé vysazení alkoholu
Pája
Dobrý den,
Jsem žena 55 let, piju již cca 10 let, každý den večer u televize 7dcl, lahev vína. Nikdy nepiju přes den, jen večer.MOhu si sama dovolit, láhev odložit ze dne na den? Nutně to pořebuji, ale bojím se deliria.Jinak psychicky jsem vpořádku.
Děkuji
Č.xxxxxx

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
a děkuji za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Píšete, že 10 let pijete láhev vína večer. A jestli tomu dobře rozumím, máte obavy, co by se mohlo stát v případě, že pití ze dne na den vysadíte. Bohužel však nikdo neumí na takovou otázku odpovědět. Samosebou se nemusí stát nic strašného, můžete mít nepříjemné abstineční příznaky a bojovat s chutěmi. Ale stejně tak by se mohly objevit i vážnější potíže. I proto by bylo lepší buď vysadit alkohol pod dohledem na detoxu, nebo pomaleji snižovat dávky, tzn. například vystačit si s jednou láhví dva dny po dobu týdne, pak snížit opět na polovinu a po dalším týdnu vysadit docela.
Jednou z nejvážnějších komplikací při vysazení alkoholu je delirium tremens, tento stav je život ohrožující. Objevuje se spíše u celodenních pijáků a při vyšších dávkách, ale na dálku nelze nikdy vyhodnotit všechna rizika. Proto raději jistě a opatrně, nebo pod dohledem doktora, než riskovat. Co vy na to?
Ženy pijí nejčastěji právě večer a o samotě, tak jak popisujete u sebe. Netuším, co se stalo, že se pití stalo večerním rituálem, ale není od věci k samotnému vysazení přidat i pohovory, psychoterapii. Níže vám posílám odkazy.
http://centrum-alma.cz/kontakt/
https://www.anonymnialkoholici.cz
https://www.alkohol-skodi.cz
S pozdravem a přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík