Odběr krve-THC
v77al
Dobrý dne, chtěla bych se zeptat. Teď mám mononukleozu a nedávno mi brali krev na kontrolu jater a něco se tam trochu našlo a teď beru na to prášky. Ty prášky na to zabírají. Ale doktorka mi řekla že 15.července mám jít na odběr krve. 3.července půjdu na jedu oslavu a tam bych si chtěla vzít marihuanu, ale nevím jestli mi nenajdou něco v tý krvi. Marihuanu jsem měla naposledy tak před 4-3 měsíci. Takže se chci zeptat jestli si jí mám vzít a nic mi tam nenajdou nebo jestli se mně nezhorší stav. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
THC, účinná látka marihuany, je značná zátěž pro játra zdravé, natož pak pro játra poškozené mononukleózou.
THC snižuje aktivitu imunitního systému. Právě po zmíněné mononukleóze je dotyčná osoba s touto diagnózou náchylnější k nemocem obecně. Měla by být více opatrnější k různým vlivům, aby oslabený organismus nepodlehl virům, infekcím apod... Konzumace THC by toto oslabení pouze podpořila. Játra hrají podstatnou roli při procesu rozkladu drogy (metabolizace), protože právě v játrech se droga rozkládá.
Doporučuji se nejdříve dát celkově do pořádku, počkat na srovnání jaterních testů a dalších výsledků s tímto souvisejícími (obsah EBviru v organismu)atd...
Možná během té doby zjistíte, že jde chodit na oslavy i bez marihuany...
Přeji brzké uzdravení, mějte se hezky.
S pozdravem, MK