Dojezd po pervitinu
TomiNoo
Pěkný podvečer...
Včera jsem si asi po měsíci dal i.v. pervitin. Dnes mě strašně pálí oči, dostávám křeče... Měl jsem hnusnou křeč v noze, která byla velmi bolestivá a trvala příšerně dlouho, už několik hodin kulhám, protože to strašně bolí.... Občas mě i svědí kůže všude možně na těle.. chci se zeptat, čím jsou tyto nepříjemné stavy způsobeny? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, TomiNoo,
díky za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Všechny příznaky, které popisujete (křeče, následné kulhání, pálení očí, svědění), mohou skutečně souviset s užitím pervitinu. Bohužel však nejsem schopná na dálku váš stav podrobně vyhodnotit. Mohlo by jít o následek užití, kdy tělo reakguje v zásadě alergicky na pervitin nebo nějakou jeho složku. Tomu  by bylo možné přičíst svědění kůže různě po těle a pálení očí. Ke křečím může docházet následkem jejich zvýšené citlivosti a reakce na pervitin - něco v tom smyslu, že tělo je v době užití tak nabuzené a svaly tak napnuté a přetížené, že druhý den reagují křečemi. Zlepšení by mohlo přinést užití magnesia.
Nicméně vždy, když dojde k podobným potížím, je dobré znát podrobněji stav pacienta a vyloučit jiné možné příčiny. Svědění může souviset s poškozením jater, křeče jednak s neurotoxicitou pervitinu nebo i nějakou menší příhodou v mozku (ucpání cévy, prasknutí apod.).
Vím, že jste v minulosti psal, že experimentujete navzdory pobytu v komunitě i rodinné zátěži s různými látkami, zmiňoval jste pocity ztráty smyslu života. Našel jste odvahu a máte někoho, s kým otevřeně mluvíte? Je někdo nebo něco (krom drog), co vám pomáhá?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.