Miniinterrupce a kokain
Nikdo
Dobrý den. Zítra se budu objednávat na miniinterrupci. Tzn. narkóza. Byla asi chyba, že jsem dnes měla lajnu kokainu (jednu). Jsem příležitostný uživatel, naposledy asi před týdnem.... Je riziko, pokud mě objednají na pátek, nebo zákrok z zdravotního hlediska mám raději nechat na pondělí? Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
bohužel jsme se dostali k Vašemu dotazu až dnes, zřejmě jste se už objednala.
Co se týče narkózy a drog, čím déle abstinence trvá, tím samozřejmě lépe, také je vhodné i o příležitostných konzumacích informovat lékaře.
Při vyplňování předoperačního dotazníku/formuláře, který bude mapovat Vaši zdravotní anamnézu se mezi otázkami, které se dotazují například na úrazy, aktuální užívání léků, dětské nemoci, rodinnou anamnézu, poslední užívání antibiotik apod. je i dotaz na kouření cigaret, užívání alkoholu a dalších drog. Dle mého názoru je dobré, aby lékaři věděli o všem. Především s ohledem na případná rizika spojená s kontraindikacemi v souvislosti s podáním medikace. Také pro anesteziologa je toto důležitá informace.
Přeji, ať vše dobře dopadne, MK