Těhotenství a toluen
Daggie
Mám klientku 1 týden před porodem. Klientka během těhotenství kouřila, pila alkohol a čichala toluen. Nepřestala ani v době před porodem. Myslíte, že dítě může být poškozené?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
to opravdu neumíme tímto způsobem posoudit, je to spíš otázka pro ošetřujícího gynekologa. Určitě musela absolvovat kontroly a různá vyšetření. Samozřejmě, vše z toho, co jste uvedla, zdravému vývoji neprospívá, do jaké míry, v tomto případě, bohužel, neumíme objektivně vyhodnotit.
Otázkou je však také to, co bude po porodu (?). Bude Vaše klientka schopna obstát v rodičovské roli? Má zázemí? Partnera? Pravidelný příjem? Atd...atd...
Pokud užívala během celého těhotenství a přijde do porodnice rodit pod vlivem, obávám se, že to nebude bez následků. Personál v tomto případě je kompetentní v tom informovat OSPOD (Orgán sociálně-právní ochrany dětí).
Netuším, kde pracujete a v jaké formě péče tuto klientku máte. Pokud jste kolegyně z nějaké pomáhající profese, nemusíte psát na anonymní poradnu, ale obrátit se na nás přímo a informovat se o všem, co potřebujete.
Zde kontakt na kolegyni PHDr. Ilonu Preslovou, která se oblastí závislých matek dlouhodobě zabývá.
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email:  pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Stačí to takto?
Markéta Kordová