Žloutenka typu B
Tom
Dobrý den, chci se zeptat, jak se dnes léčí žloutenka typu B? Dá se vůbec? někdo říká, že se z toho člověk vyleží, když má dobrý játra, ale to se mi moc nezdá. A taky, která je teda nebezpečnější Céčko nebo Béčko?
Dík
Tom

Odpověděl: Amrit Sen
Tome, zdravím Vás,
díky za důvěru. Žloutenka typu B se většinou léčí dietou a hepatoprotektivy, vzácně jinak. Ve většině případů, pokud pacient dodržuje léčebný režim, se lidský organizmus se žloutenkou B dokáže vypořádat sám, rekonvalescence však může trvat i roky.
Jestli je nebezpečnější hepatitida B, nebo C, záleží u každého jednotlivého člověka na průběhu nemoci a jeho péči o sebe. Žloutenka B může mít velice výrazný průběh, a pokud při ní člověk například pije alkohol, může celkem rychle zemřít.
S žloutenkou typu C se lidský organizmus, pokud přejde do chronického stadia, už většinou sám "popasovat" nedokáže, nezřídka se jí však dokáže ubránit, ještě než přejde do chronického stadia. Hepatitidy C si člověk nemusí vůbec všimnout, třeba i dlouhé roky, nastupuje a devastuje organizmus velmi pozvolna, pokud jí nemocný rizikovým životním stylem výrazně nepomáhá, proto je daleko záludnější, než "Béčko". Neléčená pak může i až za desítky let končit úmrtím na cirhózu, nebo rakovinu jater.
Dnes je však dostupná velmi účinná terapie, léčba hepatitidy C ústním podáváním neinterferonových antivirotik v tabletách, která trvá 12 až 16 týdnů, s minimem, nebo úplně bez vedlejších účinků, s úspěšností téměř stoprocentní, respektive nad 90%.
Máte snad nějaké obavy? Nechte se zdarma otestovat v nejbližším kontaktním centru a v případě pozitivní konfirmace reaktivního testu Vám jeho pracovníci pomohou a doprovodí Vás až k zahájení účinné léčby, na kterou dosáhne i aktivní uživatel drog, pokud dokáže držet léčebný režim, aspoň po dobu léčby abstinovat od alkoholu, je schopný dostát schůzkám a zdravotním kontrolám v domluvených časech.
Stačí takto?
Kdybyste se ještě potřeboval doptat, napište, jsme tu pro Vás.
Přeji Vám vše dobré, mějte se fajn,
Amrit Sen.