Složitá živ. situace a kratom
Martin
V současné době mám závislost na kratomu, která trvá zhruba už rok a půl. V začátcích užívání bylo všechno skvělé a cítil jsem, že žiji svůj život na plno a bez problémů. Postupem času se z toho stalo jen užívání bez efektů jen aby mi nebylo „nejhůře“, avšak paradoxně kolikrát po užití mi je ještě hůře - časté zvracení (zhruba každé třetí užití - tedy každý třetí den) a mnoho dalších negativních následků, kterými Vás nebudu zatěžovat. Jsem na nějakých 30g za den a dříve to bylo jen v měřítku 4g za den.
Vím, že mám kromě závislosti i nějaké psychické problémy, jelikož nedokáži pořádně ani prožívat radost a nic mě nebaví. Nemám motivaci téměř k ničemu ani k tomu komunikovat s lidmi, protože mi to nic nedává. Občas se dokopu i k nějaké produktivní činnosti, což opravdu nevím jak se mi s tím jak mi je povede, ale taktéž z toho nemám žádnou radost ani cokoliv co by mi to dávalo.
Kdybych měl zhodnotit můj život, tak je celkově dobrý, ale vím že já ho prožívám špatně a ta chyba musí být někde ve mně.
Chtěl bych Vás poprosit o jakoukoliv pomoc. Jak se z toho co prožívám vymanit? Napadlo mě najít si psychologa, ale na druhou stranu nevím jak. A je vůbec možné mít psychologa při zaměstnání? Nechci přijít o svou práci kvůli absenci, protože můj život stojí hlavně na ni.

Odpověděl: Markéta Kordová
Martine, dobrý den,
myslím, že správně uvažujete o terapii, věřím, že by Vám to pomohlo lépe se ve Vašem prožívání orientovat a možná i najít nějaký další smysl, který by Vás dělal celkově v životě spokojenější...
Nevím, jakou máte pracovní dobu, ale ve většině případů člověk na terapie zvládne chodit i při zaměstnání. Také je otázkou, pokud to takto půjde s Vámi dál, zda si své zaměstnání budete schopen udržet.
Chtělo by to začít abstinovat, což si vzhledem k tomu, jak na tom jste, neumím představit bez detoxu, což je pobytová záležitost. Uvažoval jste o tom? Nebo jak si to představujete, že byste vysazoval sám?
Také nevím, kde žijete, abych mohla nějakou pomoc doporučit. V některých částech ČR není úplně ideálně síť drogových služeb pokryta, tudíž může i dost času zabrat třeba jen cesta na terapii. V Praze a velkých městech je samozřejmě možností více a lze si vybírat. Ale jak jsem psala, netuším, odkud jste.
Ozvěte se ještě, MK