zavislost???
kristina
Dobrý den..chci se zeptat, jestli je možné užívat několikrát týdně nitrožilně pervitin aniž by vznikla fyzická závislost i po 6 měsíčním užívání? A další dotaz: Od kolika let může člověk nějak pomáhat krizovým centrům?

Odpověděl: Martin Hulík
Na pervitin nevzniká fyzická závislost vůbec (po vysazení člověk nemá absťák). O fyzické závislosti se mluví hlavně u opiátů, např. heroinu. Při vysazení pervitinu jsou fyzické příznaky možné (vyčerpání, poruchy spánku...), ale skutečný abstinenční syndrom to není. Po šesti měsících injekčního braní pervitinu je ale pravděpodobné, že uživatel je závislý, a to psychicky - to také není žádná výhra.
K druhé části dotazu: myslím, že aspoň od 18 let, ale jak kde a v čem. Záleží na vzdělání, praxi a osobnostních předpokladech. Ptejte se přímo v zařízeních, kde byste měla zájem pracovat.