Marihuana
Petr
Dobrý den, 20.11., 22.11., 29.11. Jsme s kámošem měli marihuanu, byli jsme dva a dali jsme každý den z těch termínů jsme měli 1 skleněnku společně.. Chtěl bych se zeptat kdybych šel třeba na vyšetření dejme tomu s angínou a brali mi krev nebo nějaký z testů.. Tak jestli by na marihuanu nepřišli či ne, popřípadě do kolika dnů... Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Petře, dobrý den,
při běžných lékařských prohlídkách se přítomnost návykových látek nezjišťuje, pokud k tomu není nějaký vážný důvod.
Jinak, marihuana je v organismu detekovatelná v těchto přibližných časech:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Podotýkám, že jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla droga konzumována.
Můžete si na své náklady zakoupit orientační test (v lékárnách je běžně k dostání, nebo lze zakoupit přes internet) a sám se otestovat, abyste věděl, jak si vedete.
Konzumace marihuany sebou přináší plno rizik a rozhodně to není jen pozitivita případného testování. Takže opatrně...
Pokud něco není jasné nebo budete mít další doplňující dotaz, klidně zase napište.
Mějte se hezky, MK