Deprese po požití extaze
Mirex
Dobrý den,
Je to už skoro třičtvrtě roku co jsem si poprvé vzal extázi (dvě dávky). Od té doby pociťuji zvláštní stav asi spíš v hlavě... Nemůžu se vůbec soustředit, jakmile bych chtěl tak mě hned přepadají myšlenky s tím že mi něco je. Mám tlak v hlavě, lehké motaní hlavy a jiné příznaky. Nejdříve tyto problémy přišly vždy když jsme se opili. Teď (poslední dva měsíce) už to mám každý den. Furt mám pocit neklidu, nedokážu se soustředit a mám pocit že mi je něco závažného...
Když mi ale někdo strhne pozornost nebo něco dělám nad čím nemusím přemýšlet, tak je to v pohodě, jinak je to fakt šílený.
Je možné že mi extaze spustila nějaký druh deprese nebo co by to mohlo být?
Jsem už celkem v koncích a chtěl bych abych alespoň věděl co se děje...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
extáze je halucinogen, může opravdu spustit některé potíže, které latentně máte, ale zatím se neprojevily. Také to může být tak, že jste měl objektivně tyto problémy hned po intoxikaci, ale tím, jak byly nepříjemné, začal jste se obávat jejich opakování. A tím si je v podstatě vsugerujete, a tak stále dokola. Také se to stává, bývá např. celkem časté, že lidé intoxikovaní marihuanou mají intenzivní pocit srdečního selhání až infarktu, ale lékař objektivně nic nenajde. Mozek je prostě schopný tělo o určitých procesech přesvědčit.
Jak to opravdu je, to je často těžké říct i po podrobném prozkoumání. Rozhodně bych se ale být Vámi nesmířila s tím, že takhle už to zůstane. Nejlepší by bylo navštívit psychiatra, který se zabývá i závislostmi, s ním vše podrobně probrat a dohodnout se co dál. Je např. možné zkusit dočasně medikaci, která zmírní úzkosti a zklidní Vás a tím se okusit pomyslný začarovaný kruh přerušit.
Pokud byste nevěděl, kam se v okolí obrátit, napište nejbližší město, zkusím něco najít.
S pozdravem
Jana