Mam podezření že muj pritel bere drogy
Verča
Dobrý den,Prosím o pomoc nevím si už rady,žiji se svým přítelem uz 10 let čekáme druhé dite a myslím si ze začal brát drogy,vím ze už asi 2 roky kouři marihuanu ale ted se jeho chování hodne změnilo a zhoršilo nevím co dělat a v minulosti asi 2 roky před tím než jsme se seznámili bral pervitin nevim jak postupovat nechce se mnou o ničem mluvit a ani nechce nic řešit jsem uz opravdu v koncich porad vse zapíra a lže prosim poradte mi dekuji

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den Verčo,
děkujeme za dotaz a projevenou důvěru. Je dobře, že jste se na nás obrátila a nezůstáváte v tom úplně sama.
Píšete, že máte podezření, že přítel užívá drogy. O marihuaně víte, o dalších drogách tušíte. Usuzujete to ze změn jeho chování k horšímu. Navíc s Vámi odmítá řešit nejen drogy, ale nekomunikuje s Vámi o ničem. Umíme si představit, jak těžké to pro Vás musí být. Zejména v situaci, kdy spolu čekáte druhé dítě a potřebovala byste stabilního a pečujícího partnera.
Užívání drog dokáže vztah hodně zkomplikovat. Než se však rozhodnete pro nějaké razantní řešení, můžete vyčerpat možnosti odborné pomoci, které máte.
Existují organizace poskytující bezplatnou a profesionální péči jak uživatelům drog, tak jejich blízkým. Naše organizace provozuje v Praze Poradnu pro rodiče a osoby blízké (http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html). Pokud jste z jiného města, rádi Vám zašleme kontakty na zařízení ve Vašem okolí. Na konzultaci se tam můžete objednat sama nebo i s partnerem.
Netuším, jak se k celé situaci staví partner. To, co popisujete, je pravděpodobně jen slupka, kterou vidíte. Pod ní toho může být hodně schovaného. Možná mu samotnému není dobře ve stavu, v jakém je. Možná skutečně opět užívá i jiné drogy než marihuanu a neví, jak z toho ven. (V ČR existuje dobře fungující systém léčby drogově závislých.) Možná řeší úplně jiné problémy... nevíme. Pokud se má Vaše situace měnit k lepšímu, je z našeho pohledu nezbytné, aby komunikace ve Vašem vztahu opět začala fungovat. K tomu je potřeba ochota vás obou.
Budeme rádi za zprávu, jak se Vaše situace vyvíjí!
S pozdravem a přáním hodně sil
Jiří Tupý